Blaha (ODS): Uvažujeme nad zavedením dalších rezidentních zón po městě

02.05.2023 4:31 | Ze sítí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k parkování v Uherském Hradišti.

Blaha (ODS): Uvažujeme nad zavedením dalších rezidentních zón po městě
Foto: archiv starosty
Popisek: starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha ODS)

PARKOVÁNÍ ŘEŠÍME. Dobře víme, že je někdy těžké najít parkovací místo. Obzvlášť na sídlištích, jako je Východ, Štěpnice nebo Stará Tenice.

V Česku neexistuje město naší velikosti, které by tento problém neřešilo. Samozřejmě se díváme, co jinde funguje - nejen u nás, ale i v cizině. S ostatními městy se radíme, porovnáváme a sdílíme zkušenosti. I na základě toho přicházíme s dalšími změnami, které by parkování v nejvytíženějších oblastech měli pomoci:

Do lokalit v centru města a s převládající bytovou zástavbou (zejména sídliště) nově zamezíme vjezdu náklaďákům, obytným vozům a autobusům s tonáží nad 1,5 tunu. Taková vozidla zaberou klidně i 2-4 parkovací místa a na sídlištích stávají naprosto pravidelně. Přitom ale můžou jednoduše stát na odlehlejších parkovištích, kde je pro ně prostor.

Celkově tak budeme ve městě měnit 57 značek, hotovo bychom měli mít do konce června.

Pozor, osobních aut nad 1,5 tuny se zákaz týkat nebude. Majitelé větších osobáků se bát nemusí.

Zároveň zavedeme novou rezidentní zónu v obytné lokalitě Stonky, která je dlouhodobě dopravně zatížená kvůli blízkosti sportovišť města a aquaparku.

Navazujeme tak na řešení, které se nám osvědčilo už v lokalitě Tůně. Od 1. července tak v ulicích U Stadionu, Stonky, Lechova, Mojmírova, Rostislavova, sídliště Pod Svahy a část ulice 28. října budou moci zaparkovat pouze rezidenti s platnou parkovací kartou.

A opět není důvod k obavám. Kdo má v této zóně trvalé bydliště, pro toho bude cena parkovací karty v podstatě symbolická.

Nad zavedením dalších rezidentních zón po městě dále uvažujeme.

Navíc stojí za připomenutí, že na přelomu roku bychom měli spouštět nový systém veřejné dopravy. S více trasami, zastávkami a posilněnými spoji. Čím snadněji se po městě dopravíme veřejnou dopravou, tím méně problémů budeme řešit s parkováním. Kdyby se do 1 autobusu vešlo 45 cestujících, ulevíme Hradišti asi od 20 aut. A to je ještě umírněný odhad – lidé jezdí v autech často úplně sami.

Dobrou zprávu mám taky pro sídliště Východ. Na části areálu bývalého zemědělského družstva už skoro jistě vyroste prodejna Lidl. S tímto řetězcem se nám podařilo vyjednat jednak vyšší kapacitu parkoviště a hlavně to, že ho místní budou moci využívat k parkování mimo otevírací dobu. Momentálně ještě nevíme, kdy přesně tady prodejna vyroste, ale až budeme vědět více, hned vám o tom napíšu. 

Parkování ve městech, včetně toho našeho, je složitý problém, na který neexistují jednoduchá a rychlá řešení. Často jednoduše není kam parkovací plochy rozšiřovat a asi nikdo si ani nepřejeme, aby sídliště vypadala jako betonové placky bez zeleně.

Věřím ale, že děláme jednotlivé kroky správným směrem, aby se nám všem v Hradišti parkovalo a žilo lépe. Děkujeme za trpělivost a jako vždy uvítáme konstruktivní návrhy na další zlepšení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Haas (ODS): Ta míra pokrytectví zvedla i invalidy ze židle

23:08 Haas (ODS): Ta míra pokrytectví zvedla i invalidy ze židle

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 k zákonu o elektronických komunikacích