Ale samozřejmě by to chtělo trochu více odborné diskuse na téma škola a moderní technologie. Protože zatímco o rušivém působení mobilů jak během vyučování, tak o přestávkách asi není sporu, důležitý hovor nás čeká na podobné, ale vlastně opačné téma. Nakolik integrovat moderní komunikační a digitální technologie do výuky.
Před takovými čtyřmi lety jsem hovořila se skupinou lidí, kteří toužili přivést do českých škol během výuky tablety. Rovnou říkám, nezdálo se mi to. Tehdy právě českým školstvím bouřilo několik afér s kyberšikanou, na facebooku kolovaly nahrávky učitelů s rádoby vtipnými komentáři žáků. Přijít do té atmosféry s představou, že moderní výuka by měla stavět na využití tabletů, to mi připadalo jako přilévání benzínu do ohně.
Ale už uplynulo hodně vody a spoustu věcí se podařilo zvládnout. A tak mi připadá, že možná teď je ta správná chvíle začít hovořit o tom, jak posílit roli informačních technologií ve školství – od mateřských školek až k maturitám. Neboť pokud je mi známo, tak vysoké školství s tím problém určitě nemá.
Existují návrhy, jak dostat tablety do škol a jak s jejich pomocí udělat výuku zajímavější, názornější a především efektivnější. A to je – podle mého klíčové: Efektivnější. Když budeme mít hromady moderních přístrojů, ale nebudeme mít vhodné programy, výukový software, který umožní pracovat žákům úspěšněji a s lepším dopadem na jejich vědomosti, pak je to celé samozřejmě k ničemu. Jen to bude stát obrovské peníze.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV