Děkuji za slovo, vážená paní předsedající. Kolegyně, kolegové, vážený pane ministře, děkuju, že jste tady na interpelaci. Já ještě se svými kolegy jsme na Ministerstvu životního prostředí před několika lety a společně s Ministerstvem dopravy zahájili myslím že velmi zajímavé a užitečné aktivity, které směřovaly ke snižování emisí z dopravy, především tedy dopravy osobní. Zpřísnili jsme limit pro prachové částice, zavedli tak zvané měření kouřivosti u naftových vozů, legislativně jsme zakotvili vyšší pokuty a nezákonnost vymontovaných tak zvaných DPF filtrů, neboli filtrů pevných částic, protože podle odborných expertních odhadů na českých silnicích jezdí stovky tisíc vozů, starších vozů, které mají vymontované nebo poškozené filtry pevných částic. A to, co potom tyto vozy emitují, je smrtící koktejl emisí, který se vůbec nedá srovnat s tím, jak třeba vypadá byť starší auto, ale dobře udržované. Tohleto se bohužel dělo dlouhodobě, bylo to velmi málo kontrolované a díky naší aktivitě společně s Ministerstvem dopravy se třeba zakoupila mobilní měřicí jednotka. Začala myslím celá řada věcí, které zpřísňovaly kontroly těch vozidel a proběhlo i několik pilotních projektů. A mě by zajímalo a rád bych se zeptal v kontextu těch zákazů, některých úplně nesmyslných, které k nám teď z Bruselu proudí včetně tedy budoucí euro sedmičky, jestli pokračují tyhlety aktivity na Ministerstvu životního prostředí, třeba i ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a jestli se nějak rozvíjejí, protože jsem přesvědčen, že jsou strašně užitečné a týkají se milionů občanů naší země. Děkuji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.