Brábník (TSS): Česká kancelář pojistitelů - zachránce, nebo lupič?

30.08.2021 20:50 | Komentář

Většina lidí v ČR vlastní motorové vozidlo a také se již setkala s činností ČKP – České kanceláře pojistitelů. Právní forma ČKP je „zájmové sdružení“.

Brábník (TSS): Česká kancelář pojistitelů - zachránce, nebo lupič?
Foto: volimtrikoloru.cz
Popisek: Koalice Trikolóra/Svobodní/Soukromníci - logo

Tato instituce údajně vznikla na pomoc lidem poškozeným nepojištěnými řidiči a vymáhání těchto škod po vinících.

Skutečnost je však „trochu“ jiná. Před několika lety se lobby stojící za ČKP podařil protlačit Parlamentem ČR zákonná vazba mezi vlastnictvím vozidla a povinností na něj platit povinné ručení, a to bez ohledu na to, zda je vozidlo užíváno, či nikoli. A této skutečnosti ČKP zneužívá naprosto bezohledně. Částky, vybírané za den nepojištění vozidla, jsou nesmyslné, i když jsou uváděny jakožto průměrná cena pojištění za den.

O tom se nedávno přesvědčil jeden můj klient, který dal výpověď u jedné pojišťovny, ale než stačil sjednat pojištění nové, nastoupil z důvodu Covidu do karantény. A ta se k jeho smůle protáhla. Výsledkem byla téměř měsíční mezera v pojištění u několika vozidel. A částky, které mu za tuto dobu přišly, jsou skutečně nehorázné. Za dodávkový automobil je to za 30 dnů 2580 korun! Tudíž roční pojistné na takové vozidlo by činilo téměř 31 000 korun! Což je ve skutečnosti částka za pojištění velkého nákladního automobilu, a to ještě bez vyjetého bonusu! Klient se pokoušel kontaktovat ČKP a vysvětlit, že když byl zavřený doma, nemohl s vozidly jezdit ani je pojistit. Odpovědí mu bylo, že proto má úlevu na splatnosti z 30 na 60 dní!

Ze své 24leté praxe v oblasti pojišťovnictví znám podobných případů bezohledného chování ČKP nespočet. Ale co mě vždy zajímalo, a co jsem se nikdy nedozvěděl je, kam z této instituce tečou peníze.

A musí jich být opravdu hodně. Jediná informace, kterou jsem dostal, je, že jsou vybrané peníze vypláceny poškozeným. Jenže… Částka, vyplacená za nepojištěného poškozenému, je následně regresem vymáhána na nepojištěném, a vrátí se (ve většině případů) tudíž zpět do kasy ČKP. A to včetně pokuty za způsobení škody v době nepojištění vozidla, a ta může činit až 100 000 korun. A to není vše. Další peníze ve výši 3 % z pojistného platí povinně pojišťovny, a to do Fondu zábrany škod, který spravuje též ČKP.

Takže odpověď, zda je zájmové sdružení ČKP zachránce, nebo pořádný lupič, si můžete dát lehce sami.

Celé této problematice se hodlám i nadále věnovat a snažit se zjistit:

  • Kdo za ČKP vlastně stojí?
  • Jak je možné, že zájmové sdružení může někoho ze zákona sankcionovat?
  • Z čeho vycházejí sazby denního poplatku?
  • Do čí kapsy tečou miliony?
  • A možná přijdu ještě na další zajímavosti.

Za případné podněty a reakce předem děkuji.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Článek byl převzat z Profilu Petr Brábník

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štěpánek (Trikolora): Až do hořkého konce

8:19 Štěpánek (Trikolora): Až do hořkého konce

Přesně tak skončí zbabělé, nezodpovědné a pokrytecké dobrodružství Západu v čele se Spojenými státy …