Tato instituce údajně vznikla na pomoc lidem poškozeným nepojištěnými řidiči a vymáhání těchto škod po vinících.
Skutečnost je však „trochu“ jiná. Před několika lety se lobby stojící za ČKP podařil protlačit Parlamentem ČR zákonná vazba mezi vlastnictvím vozidla a povinností na něj platit povinné ručení, a to bez ohledu na to, zda je vozidlo užíváno, či nikoli. A této skutečnosti ČKP zneužívá naprosto bezohledně. Částky, vybírané za den nepojištění vozidla, jsou nesmyslné, i když jsou uváděny jakožto průměrná cena pojištění za den.
O tom se nedávno přesvědčil jeden můj klient, který dal výpověď u jedné pojišťovny, ale než stačil sjednat pojištění nové, nastoupil z důvodu Covidu do karantény. A ta se k jeho smůle protáhla. Výsledkem byla téměř měsíční mezera v pojištění u několika vozidel. A částky, které mu za tuto dobu přišly, jsou skutečně nehorázné. Za dodávkový automobil je to za 30 dnů 2580 korun! Tudíž roční pojistné na takové vozidlo by činilo téměř 31 000 korun! Což je ve skutečnosti částka za pojištění velkého nákladního automobilu, a to ještě bez vyjetého bonusu! Klient se pokoušel kontaktovat ČKP a vysvětlit, že když byl zavřený doma, nemohl s vozidly jezdit ani je pojistit. Odpovědí mu bylo, že proto má úlevu na splatnosti z 30 na 60 dní!

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Petr Brábník
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV