Silnice I. tříd jsou důležitou součástí dopravní infrastruktury ČR, nikdo nechce jezdit po silnicích plné děr a výmolů. Novela se opírala o jednoduchou logiku: státe využij infrastrukturu a technickou kapacitu pro údržbu silnic, kterými jednotlivé kraje disponují, a umožni pro obě strany výhodnou spolupráci. Tuto logiku se podařilo prosadit.
„Přijetí novely je dobrá zpráva pro všechny řidiče. Věřil jsem, že v této nepolitické věci získáme hlasy všech rozumných poslanců napříč politickým spektrem. Bohužel nestalo se. Poslanci hnutí ANO a ODS hlasovali v jednom šiku proti novele. Především postoj hnutí ANO je zvláštní, když víme, že jeho ministr dopravy Ťok podepsal v této věci společné memorandum s Asociací krajů a novelu podporoval. Realita je ale jiná. Na tomto i dalších hlasováních můžeme vidět, že se zde vytváří půda pro vznik pravicové koalice ANO a ODS. To samozřejmě není nic překvapivého, jen to oba koaliční partneři jaksi zapomněli říct veřejnosti ,“ říká Jan Birke, volební manažer a odborný mluvčí ČSSD pro dopravu a jeden z předkladatelů novely.
Současný zákon o pozemních komunikacích v podstatě neumožňoval krajům zapojit se do péče o silnice I. třídy. Stát totiž mohl na kraje převést pouze jejich celkovou správu. To by ale pro kraje znamenalo neúměrnou finanční zátěž, a proto se logicky bránily podepisovat příslušné smlouvy. Výsledkem této nešťastné situace bylo, že silnice I. tříd jsou ve srovnání se silnicemi II. a III. tříd co do výše investic do rozvoje a oprav popelkou a neutěšeně chátrají. To se nyní díky novele změní.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV