„Když jsem v červenci přišla s původním návrhem digitální daně, tak ČSSD sklidila jen posměšky. Dnes je ale situace zcela opačná a nám se podařilo digitální daň posunout až na jednání vlády. Digitální ekonomika se dotýká každého z nás, zisky společností rostou, ale zdanění tomu neodpovídá. To není fér vůči ostatním firmám, ale ani vůči občanům, kteří spotřebou a prací přispívají do rozpočtu mnohem více než tyto korporace. Na tomto příkladu je jasně vidět, že sektorová daň nesmí být v ČR tabu,“ řekla před jednáním vlády Maláčová.
V současné době v Česku není žádná zvláštní daň z digitálních služeb. Poskytování těchto služeb je případně zdaněno pouze v rámci ostatních daní. Navrhuje se tedy zavedení z digitálních služeb, která bude tvořena třemi dílčími daněmi:
- dílčí daní z provedení cílené reklamní kampaně
- dílčí daní z využití mnohostranného digitálního rozhraní a
- dílčí daní z poskytnutí dat o uživatelích.
Daň by měla být ve výši 7 % pro velké internetové firmy, jako jsou Facebook nebo Google. Do státního rozpočtu by měla digitální daň přinést kolem 5 miliard korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV