„Když jsem v červenci přišla s původním návrhem digitální daně, tak ČSSD sklidila jen posměšky. Dnes je ale situace zcela opačná a nám se podařilo digitální daň posunout až na jednání vlády. Digitální ekonomika se dotýká každého z nás, zisky společností rostou, ale zdanění tomu neodpovídá. To není fér vůči ostatním firmám, ale ani vůči občanům, kteří spotřebou a prací přispívají do rozpočtu mnohem více než tyto korporace. Na tomto příkladu je jasně vidět, že sektorová daň nesmí být v ČR tabu,“ řekla před jednáním vlády Maláčová.
V současné době v Česku není žádná zvláštní daň z digitálních služeb. Poskytování těchto služeb je případně zdaněno pouze v rámci ostatních daní. Navrhuje se tedy zavedení z digitálních služeb, která bude tvořena třemi dílčími daněmi:
- dílčí daní z provedení cílené reklamní kampaně
- dílčí daní z využití mnohostranného digitálního rozhraní a
- dílčí daní z poskytnutí dat o uživatelích.
Daň by měla být ve výši 7 % pro velké internetové firmy, jako jsou Facebook nebo Google. Do státního rozpočtu by měla digitální daň přinést kolem 5 miliard korun.
Úspěchem je také vyjednaná výše navržené sazby. „Například Francie zavádí tříprocentní digitální daň, Rakousko pětiprocentní daň z příjmů z online reklamy. Myslím tedy, že jsme se rozhodli velice správně a je dobře, že se nám tuto výši podařilo v koalici prosadit,“ popsal evropský trend odborný mluvčí ČSSD za oblast financí poslanec Václav Votava.
Pokud vláda digitální daň schválí, mohla by platit již od roku 2020.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV