Aktuální stav
Ve virtuálním prostoru, bez ohledu na ambici GDPR, již v této chvíli poletují miliardy osobních údajů – větším dílem dobrovolně poskytnutých samotnými uživateli Internetu a menším dílem využité (zneužité) pro vydělávání peněz bez ohledu na etiku, morálku či bezpečnost – pro politiku, pro vedení hybridních (reklamních) kampaní atp.
Jako zásadní se jeví oborová „nevzdělanost“ a nepřipravenost samotné pedagogické veřejnosti a v tomto smyslu i tragická nedostatečnost v jejím vzdělávání. Pokud bychom tuto situaci začali okamžitě řešit – první připravené učitele pro základní a střední školy budeme mít jako společnost k dispozici až za cca 6-7 let!!! (když to půjde dobře).
Pokud jde konkrétně o GDPR:
- definiční popis předepsaných povinností a úkonů GDPR je ze strany státu, z odborného i věcného hlediska velmi vágní a pro zákonem dotčené subjekty velmi problematicky uchopitelný a tedy i splnitelný,
- stát zcela rezignoval na oprávněnou a logickou potřebu nastavení certifikovaných autorit pro GDPR, tak aby tyto mohly být garantem správného provedení potřebných úkonů u zákonem dotčených subjektů,
- zákonem dotčené subjekty jsou s ohledem na výše uvedené skutečnosti vydány zcela na milost (na pospas) všem firmám, které ať už jsou, či nejsou odborně zdatné, nabízejí provedení vysoce odborných opatření GDPR – samozřejmě za slušnou úplatu – i advokátní kanceláře, či takzvané náhle vzniklé „garážové“ firmy,
i kvalitně provedená opatření ke splnění GDPR bohužel nedoprovázejí i nanejvýš potřebná opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV