Dámy a pánové, troufám si říct, že tady řešíme druhý největší problém naší země, který s tím úplně největším, tedy pandemií souvisí a který pandemii opět brzy na místě největšího problému vystřídá. Řešíme exekuce, beznaděj exekuovaných lidí a jejich nedůvěru ve stát a v kohokoliv, kdo stát reprezentuje.
Rád bych upozornil na ještě jeden aspekt. Co ukázal deník pana poslance Faltýnka. Pouhá čísla, čísla, jak s oblibou říká jeho šéf. A čísla hovoří jasně. A je trochu jedno, co se nyní vysvětluje, co tím bylo myšleno nebo nemyšleno. Mám na mysli ta čísla z deníku, která zveřejnily Seznam Zprávy, a sice z každé exekuce 8 tisíc exekutorovi, 12 tisíc advokátovi, navázanému podle pana Faltýnka na politickou stranu. A byl tam také seznam politických stran, navázaných podle pana Faltýnka na konkrétní advokáty. ANO, ČSSD, ODS.
Můžeme třeba uvažovat nad tím, že chtěl pan Faltýnek strany poškodit. Ale proč by proboha psal o svém hnutí, o ANO, kdyby to minimálně u ANO nebyla pravda?
Tak měly fungovat exekuce za jízdné v pražském dopravním podniku před změnou na pražském magistrátě. 50 tisíc exekucí ročně. Za pět let to advokátům napojeným podle poznámek pan Faltýnka na politické strany mělo přinést 300 milionů korun. A odkud? Z kapes těch nejchudších. Kdo jiný, než člověk v nouzi, nechá totiž dojít pokutu za jízdu na černo až do exekuce? Jde o neuvěřitelný cynismus financovat, jak píše pan Faltýnek, politické strany z peněz těch nejchudších a přes exekuce.
Jsem zvědavý, jestli dnes poslanci hnutí ANO udělají kroky k tomu, aby se tento obchod s lidskou chudobou omezil. Je to do nebe volající nemravnost, když si tu poslední tisícovku, která člověka třeba drží nad hladinou, chce přivlastnit tímto způsobem advokát navázaný podle pana Faltýnka na politickou stranu, nebo někdo, kdo určitě nouzí netrpí.
V Praze a jejím dopravním podniku jsme s těmito praktikami skoncovali. Je to důležité, protože v pražském dopravním podniku je obří potenciál na vznik exekuce, jen u nepozorných lidí možná největší v naší zemi. Dokonce bude na stole už toto pondělí v radě města zohlednění stavu hmotné nouze v jízdném právě proto, aby těch exekucí vznikalo skutečně co nejméně. Je ale opravdu nutné v těchto cynických praktikách pokračovat na celostátní úrovni?
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV