V rámci progresivistické vlny, která v uplynulých letech pohltila euroatlantický prostor, se mouřenín stal nežádoucí coby údajný projev rasismu. Výsledek? Firma Meinl logo po osmdesáti letech upravila tak, že už v něm mouřenín nemá černou pleť. Podobný osud potkal i oblíbenou Kofilu, téměř po sto letech nechala společnost Nestlé přebarvit obličej mouřenína z obalu tyčinky namodro, aby se náhodou někdo necítil dotčen.
Takový mouřenín ostatně zavařil i Justinovi Trudeau, který ještě coby kanadský premiér cítil potřebu omluvit se veřejnosti, že před mnoha a mnoha lety přišel na karnevalový večírek za mouřenína převlečený. No a jak asi tušíte, nepřípustná je dnes i tradice, spojená s koledováním Tří králů, které potkáváte v ulicích. Baltazara už tak snadno nepoznáte.
Svět se zbláznil. Jak ale pročítám zprávy z posledních dnů a týdnů, o rezignaci kanadského premiéra, politických otřesech v Rakousku, odhodlání Elona Muska… Začínám věřit, že se to šílenství ještě podaří zastavit.
Jiří Čunek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV