Ve středu 25. března demonstrovala šedesátka dopravců z České republiky, Polska, Maďarska, Rumunska a Litvy před budovou parlamentu v Bruselu. Po hodinách protestu a čekání na verdikt Komise se dočkali jen vágních slov eurokomisařky pro dopravu Violety Bulc: „Evropská komise tento německý předpis a jeho dopad na dopravní sektor velmi důkladně hodnotí, proto není stále schopna poskytnout na otázky Evropského parlamentu konkrétní odpovědi.“ S pasivitou Komise se však nespokojila velká část poslanců napříč politickým spektrem.
„Každý stát má plný nárok na vlastní zákon o minimální mzdě, není ovšem možné, aby aplikace takového zákona odporovala základním principům EU. A tady jde jednoznačně o postup proti základním principům volného trhu a volného pohybu osob a služeb,“ uvedla ve svém projevu europoslankyně Martina Dlabajová (ANO/ALDE). Přes četné písemné i ústní dotazy Evropská komise ani nenaznačila, zda mají podnikatelé šanci se svými protesty uspět.
„Německé opatření bohužel zapadá do současného trendu rostoucího protekcionismu v rámci EU. Mezi státy se staví neviditelná bariéra a soudržnost zemí se v mnoha ohledech rozpadá,“ dodala Dlabajová. Podle ní je nebezpečné především to, že pokud aplikaci zákona v této podobě Německo obhájí, lze očekávat řetězovou reakci v dalších zemích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ANO