Dlabajová (ANO): Projekt JA Europe vrací politiky zpátky do školních lavic

09.02.2016 4:25 | Zprávy

Nový projekt organizace JA (Junior Achievement) s názvem „Back to School“ propojuje poslance na národní a evropské úrovni se vzdělávacími institucemi v členských státech EU. Ambasadorkou se stala česká europoslankyně Martina Dlabajová.

Dlabajová (ANO): Projekt JA Europe vrací politiky zpátky do školních lavic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martina Dlabajová, europoslankyně za hnutí ANO

Cílem kampaně je podpora podnikavosti, dovedností a obchodního ducha u mladých lidí. „Podnikavost přitom nutně neznamená, že každý student musí založit vlastní firmu. Jde spíše o celkový přístup k profesnímu životu, postoj k práci a odvahu zkoušet nové věci a využívat příležitostí,“ uvedla dnes v besedě se studenty gymnázia Martina Dlabajová. Svými postřehy ji doplňovala i zdejší studentka Nikola Sýkorová, nositelka ocenění za úspěšný start studentské firmy Czech-it, která poslankyni loni v říjnu stínovala v Evropském Parlamentu.

„Smyslem evropské kampaně Back to School je zviditelnit potřebu podnikatelského vzdělávání z důvodu vysoké nezaměstnanosti mladých v Evropě. Do školy se v rámci kampaně vracejí poslanci jak Evropského parlamentu, tak parlamentů národních, a vysvětlují žákům a studentům pozitivní dopad podnikatelského vzdělávání na jejich konkurenceschopnost a vstup na trh práce,“ uvedl Josef Müller, výkonný ředitel JA Czech. Jak dodal, kampaň odstartovala dnes na Gymnáziu Ostrava Hrabůvka, které ve spolupráci s JA Czech úspěšně začleňuje podnikatelské vzdělávání do výuky již více než dvacet let.

Martina Dlabajová je členkou evropského Výboru pro zaměstnanost a sociální věci a tématu zaměstnanosti mladých lidí se věnuje od svého zvolení do Evropského parlamentu. „Musíme motivovat mladé lidi a rozvíjet v nich podnikavost a kreativitu, ať už si vyberou jakoukoliv profesi. Tvořivost společně s inovativním a aktivním přístupem nebo schopností nést rizika jsou totiž vlastnostmi, které v praktickém životě zužitkují všichni bez rozdílu,“ zdůraznila M. Dlabajová.

Kampaň “Back to School” vznikla pod patronátem JA (Junior Achievement), nejrozsáhlejší a nejstarší vzdělávací neziskové organizace na světě. Jejím posláním je poskytovat mladým lidem praktické ekonomické vzdělávání, rozvíjet jejich znalost, inspirovat je a podporovat v aktivním přístupu k životu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

JUDr. Jiří Pospíšil byl položen dotaz

kampaň

Na jednu stranu nemám nic proti kampani na soucitné zacházení s kapry. Co ale nechápu, proč se do ní pouští zrovna Praha? To máte peníze nazbyt? Neměl by to dělat spíš stát nebo třeba nějaké organizace, které dostávají od státu dotace? A jak se vy sám díváte na zákaz prodeje živých kaprů? Nebylo by ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Sládeček (SPD): Připravuje se vyhlášení osobnosti čs. letectví za rok 2024

15:06 Sládeček (SPD): Připravuje se vyhlášení osobnosti čs. letectví za rok 2024

Československé letectví vždy patřilo mezi elitu jak sportu tak i průmyslu.