Od 1. ledna 2022 je možné všechny linky tísňového volání (112, 150, 155, 158) kontaktovat i cestou SMS. Těch bylo evidováno celkem 12 728. Tento způsob komunikace nachází uplatnění především v situacích vyžadujících diskrétnost, nebo jako alternativa pro osoby se specifickými potřebami, což přispívá k diverzifikaci tísňových služeb.
Analýza časové distribuce oznámení ukazuje, že nejvyšší měsíční aktivita byla zaznamenána v srpnu, kdy operační střediska přijala 130 660 hovorů. Naopak nejnižší počet volání byl registrován v únoru s 93 880 případy. Tyto sezónní fluktuace souvisejí s faktory, jako jsou klimatické podmínky, zvýšená mobilita obyvatelstva během letních měsíců nebo specifické bezpečnostní výzvy, například zvýšený počet kulturních akcí. Průměrná délka hovoru činila 2 minuty, což svědčí o vysoké operativní efektivitě při zpracování oznámení. Tento ukazatel reflektuje standardizované procesy, pokročilé technologické zázemí a odborné schopnosti pracovníků operačních středisek. Kvalita operativního řízení je zásadní pro minimalizaci reakčního času a zajištění, co nejrychlejšího zásahu bezpečnostních složek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva