Dopravu musíme vnímat jako celek a nejen vypichovat to, co zajímá konkrétně nás. Pokud budeme chtít vyjít vstříct pouze jednomu druhu dopravy, tak tím určitě potlačíme nějaký jiný a z celkového a dlohudobého hlediska to městu neprospěje.Problém však spočívá v tom, že některá opatření, která je nutná udělat, nemohou ovlivnit město. Je jím dálnice, je jím také integrovaný dopravní systém (IDS). Opravdový IDS v jihočeském kraji není a prakticky nikdy nebyl. Město to může ovlivnit, ale hlavním hybatelem je kraj a ten má zase tu komplikovanou situaci, že přestože se stát snaží ovlivňovat všechno možné, tak integraci dopravy prakticky moc neřeší. To znamená, že je dnes těžké rozhodnout se, jaký systém zvolit.Nicméně zpátky k dopravě jako takové. Musíme vytvořit opravdový a konkrétní plán opatření, který zavedeme v oblasti parkování, veřejné dopravy, cyklistiky a rozhodnout se, jakým způsobem řešit individuální osobní automobilovou dopravu. Úkol to není lehký a nelze slibovat, že v jednom volebním období to lze vyřešit. To, co lze slíbit, je, že začneme dopře plánovat tak, abychom dosáhli ideálního stavu, byť tu pomyslnou pásku nebudeme stříhat.Důležité je nevymýšlet to, co je již dávno vymyšlené a poučit se z chyb jiných. Také se nesmíme bát převzít úspěšné projekty a přizpůsobit je podmínkám našeho města. Opřít se o sdružení působící v dopravě a spolupracovat s nimi ve větší míře než dosud. Shodnout se na řešení, které přijme většina.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09