Dolínek (ČSSD): LPG nejsem schopen podporovat. Plyn není obnovitelný zdroj

12.07.2019 13:09 | Zprávy

Projev na 33. schůzi Poslanecké sněmovny 12. července 2019 ke změně zákona o pozemních komunikacích.

Dolínek (ČSSD): LPG nejsem schopen podporovat. Plyn není obnovitelný zdroj
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátorky Petr Dolínek

Dobré dopoledne, vážení kolegové. Nejprve chci poděkovat panu poslanci Kupkovi, protože já jsem zde právě chtěl hovořit o tom, že to, co pan poslanec navrhuje, je principiálně správně, ale to provedení, jak to pan poslanec Kupka navrhl, do tohoto zákona nebylo ideální. Takže velmi děkuji. Já jsem chtěl právě požádat o zvážení o stažení a přepracování. Takže jsem rád, že pan poslanec s tím sám přišel.

Za sociální demokracii bych chtěl říct, že samozřejmě jsme si vědomi, že osvobozovat a tím podporovat některá vozidla je poměrně složité. Na druhou stranu já za sebe mohu říct, že jsem příznivcem spíše více malých podpor, než velkých dotací. A když jsme schopni podpořit automobily, jako jsou elektromobily nebo další na jiné pohony, a v parkování ve městech jsme schopni udělat právě úlevu třeba v rámci dálniční sítě a dáme řadu jiných menších podpor, je to smysluplnější, než ty velké deseti a statisícové dotace na pořizování vozů. Ukazuje se, že to funguje, myslím, že Praha je toho příkladem. A naopak vidíme, že v některých zemích, kde se dávaly velké dotace, tak si s tím neumí poradit. A to přirozené nabývání vozů díky malým podporám je smysluplnější. A tento zákon tomu jde vstříc. Takže proto my podporujeme to, co je tam obsaženo.

Já sám jsem měl trošičku malinké problémy kolem podpory CNG. Na druhou stranu, když jsem si právě srovnal LPG a CNG, tak jednoznačně CNG mi až tak nevadí dočasně. Nicméně určitě za příští roky bude na čase se bavit o tom, zda to bude pořád namístě ta podpora. Ale nyní myslím, že stále to patří do té skupiny podporovat je. LPG já nejsem schopen podporovat z jednoho prostého důvodu. Plyn není obnovitelný zdroj. To znamená, to už jsme zase v jiné kategorii.

A navíc, kdo má přestavbu, může jezdit i na spalovací motor bez nějakého ovlivnění. Takže tam bychom ničemu nepomohli v oblasti životního prostředí. Ale proti čemu bych se chtěl nejvíce ohradit za sociální demokracii, jednoznačně pozměňující návrh pana poslance Kolovratníka. My v tuto chvíli nevidíme důvod, proč by se za dálniční známku mělo platit o pět set korun víc. My si myslíme, že 1 500 korun je dostatečný poplatek každého řidiče jako taková spoluúčast na tom, že existuje dálniční síť a rozvíjí se. Ale není zde a není to vinou stávajícího pana ministra, ale je to vinou více faktorů.

Nerozvíjí se bezesporu dálniční síť takovým tempem, jako bychom si všichni představovali, a proto asi by nebylo dobré lidem říkat: Nám to tak nejde, jak bychom si přáli. A na vině můžou být legislativní, majetkové a jiné problémy, a říct: Ale vy plaťte přesto více. Takže proto my jsme zásadně proti tomuto návrhu a budeme hlasovat proti tomuto návrhu na zdražení dálniční známky. Nelíbí se nám to. Děkuji.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Vize

Dobrý den, zajímalo by mě, zda má vaše strana nějaké konkrétní návrhy třeba důchodové reformy nebo ekonomickou vizi, jak zlepšit naši životní úroveň? Zatím mi to přijde tak, že spíš jen kritizujete, ale s něčím vlastním nepřicházíte. Sice nemáte ve sněmovně zastoupení, ale pokud ho chcete mít, nemys...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Válek: Řadě kardiovaskulárních onemocnění se dá předejít

6:16 Ministr Válek: Řadě kardiovaskulárních onemocnění se dá předejít

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k prevenci kardiovaskulárních nemocí.