Veřejnosti se představí na interaktivní výstavě v pražském CAMP v Emauzích, která startuje v úterý 29. května. Lidé si tam vyzkouší, jaké to je sestavit plán mobility podle vlastních představ.
240 konkrétních opatření
Na základě analýzy problémových míst a široké diskuse s odbornou veřejností vznikl návrh 240 opatření, která přinesou celé metropolitní oblasti snadnější spojení s hlavním městem, pomůžou zklidnit dopravu, ale zaměří se i na rozvoj elektromobility a bezpečnost. Mezi zásadní projekty patří například dokončení Pražského okruhu a výstavba linky metra D. Díky plánu mobility bude moci Praha dál čerpat evropské dotace z Operačního programu Doprava, v případě Středočeského kraje z Integrovaného regionálního operačního programu.
„Plán mobility vstupuje do závěrečné fáze projektu. Schválit bychom ho chtěli ještě do komunálních voleb, budeme tak schopni dál čerpat peníze z evropských fondů,“ říká náměstek primátorky radní pro dopravu Petr Dolínek a dodává: „Budeme masivně investovat do rozšíření kapacit parkovišť P+R, a to zhruba pětinásobně. Zároveň počítáme se zvýšením podílu veřejné, pěší a cyklistické dopravy o 3 % na 73 %, vybudujeme téměř 100 km nových cyklotras a chybět nesmí ani klíčové dopravní stavby, které město nutně potřebuje.“ Plán tak reaguje na potřeby moderní společnosti, která vyžaduje dobrou dopravní obslužnost a snadnou dostupnost služeb a zboží.
Celosvětově je trendem rozvoj elektromobility, lidé chtějí žít v čistých a klidných městech. Město se tak bude soustředit na lepší dostupnost nabíjecích stanic, protože počítá s rapidním navýšením elektrovozidel. Z dnešních 1 060 vozů v Praze chce do roku 2030 dosáhnout navýšení až na 56 000 vozidel. Návrhy opatření se týkají také rozvoje provozu elektrobusů.
Klíčová je rovněž bezpečnost a bezbariérovost dopravy. „Navržená opatření mají snížit počet usmrcených a těžce zraněných při dopravních nehodách. V Praze při nich ročně zemře více než 20 lidí. Od zavedení navržených opatření si slibujeme zásadní redukci těchto tragických událostí. V plánu jsme nezapomněli na rodiny s dětmi, seniory ani hendikepované. Náš cíl je mít do roku 2025 bezbariérovou městskou dopravu,“ dodává Dolínek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV