Trasa I D metra zasahuje přes 800 pozemků. Z toho je necelá polovina ve vlastnictví města a zhruba 450 pozemků ve vlastnictví právnických a fyzických osob určených jak pro trvalý tak i dočasný zábor stavbou. Trvalým záborem, a tím tedy i potřebou vykoupit, je z těchto pozemků dotčeno cca 230. Od nástupu Petra Dolínka do funkce radního pro oblast dopravy bylo vykoupeno 13 pozemků Dopravním podnikem hl. m. Prahy, a.s., a 1 pozemek Hl. m. Prahou. Na výkupu dalších pozemků se intenzivně pracuje a řeší se i požadavky vlastníků na směny pozemků.
„Projekt výstavby metra D jsem zdědil v hrozivém stavu. Nic nebylo pořádně připraveno, výkup pozemků měl být zahájen vzhledem k rozsahu akce výrazně dříve, neboť jednání s vlastníky, kteří mají mnohem vyšší představy o výkupních cenách, jsou složitá a zřejmě ve většině případů budou muset skončit vyvlastňovacím řízením, což je časově velmi náročný proces. Za ten rok a tři čtvrtě jsme udělali zásadní posun. Podali jsme žádost o stavební povolení. V tomto směru jsme odvedli opravdu velký kus práce a posunuli jsme se směrem k reálným řešením. To že se to nyní opět zaseklo, je jen důsledek předchozího nicnedělání,“ říká Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV