Dolínek (ČSSD): Veřejnost může komentovat plán na obnovení tramvají na Václavském náměstí

19.04.2018 8:35 | Zprávy

Ve středu 25. dubna proběhne tzv. Společné jednání ke změně územního plánu, která řeší vymezení nových tratí z Vinohradské k Hlavnímu nádraží a na Václavské náměstí. Projednávat se budou tři varianty vedení trati vedoucí z Vinohradské ulice k Hlavnímu nádraží.

Dolínek (ČSSD): Veřejnost může komentovat plán na obnovení tramvají na Václavském náměstí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

Nové propojení by mohlo zásadně odlehčit přetíženým spojením v centru. Dnešní celoměstský tramvajový systém je totiž příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou. Na lepší spojení do centra by se tak mohli těšit například obyvatelé Žižkova.

„Pokud má být i do budoucna zachována dostatečná kvalita dopravy, která netrpí častými zpožděními a přeplněností souprav z důvodu nedostatečné kapacity, je nutné navyšovat kapacitu tramvajové sítě i v centru města,“ říká Petr Dolínek, náměstek primátorky.

Tři doporučované varianty vzešly z dříve zpracovaných studií a byly vyhodnoceny po stránce technické náročnosti, vazby na okolí, hluku i času dojezdu souprav.

Ve variantě přes Vrchlického sady by tramvajová trať vedla z Vinohradské mezi budovami Muzea podél magistrály Wilsonovou směrem ke Státní opeře, kde by vznikla nová zastávka. Trať by poté odbočovala do Vrchlického sadů se zastávkou před budovou Hlavního nádraží. Následně by se napojila na současnou trať v ulici Bolzanova.

„Tato varianta trati je výhodná hlavně díky přímému přestupu cestujících u nádraží. Při projektování musí být maximálně omezeno kácení vzrostlých stromů. Zásah do parku musí být minimální,“ dodává náměstkyně primátorky Petra Kolínská.

Trať ve variantě Opletalova/Wilsonova by vedla z Vinohradské ke Státní opeře po stejné trase jako v prvé variantě, kde by se odklonila směrem přes Washingtonovu do Opletalovy ulice, ve které by vedla k Bolzanově. Méně pohodlný přestup mezi tramvají a nádražím je kompenzován menším zásahem do parku.

Třetí varianta navrhuje vést trať z Vinohradské ulice na Václavské náměstí, odkud by uhýbala do Opletalovy až k Bolzanově.

„Vedení tramvajové tratě v horní polovině Václavského náměstí umožňují všechny tři varianty. Z celoměstského hlediska tato trasa ale plní jinou funkci, protože nabízí nové spojení v centru města v odlišných směrech. Pro výrazné navýšení kapacity tramvajových tratí v centru by tak bylo ideální realizovat obě propojení,“ doplňuje Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR).

Připomínky k vystavenému návrhu změny Z 2838 je možné podávat Odboru územního rozvoje pomocí datové schránky, elektronicky nebo poštou od 25. dubna do 25. května 2018. Po zapracování připomínek se koná tzv. Veřejné projednání a následně změnu již schvaluje rada a zastupitelstvo. Lze očekávat, že novou trať by cestující mohli využít v optimálním případě již za 4 - 5 let.
Společné projednání proběhne 25. dubna v Emauzském opatství (Vyšehradská 49/320) od 10 hodin.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Macinka (Motoristé): Z ODS by chtěli k Motoristům. Když je dáme na volitelné místo. Hahaha

12:17 Macinka (Motoristé): Z ODS by chtěli k Motoristům. Když je dáme na volitelné místo. Hahaha

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke snaze některých členů ODS přejít k Motoristům.