V roce 2009 radní Langmajer představil „Koncept územního plánu“ a „Strategickou koncepci rozvoje hlavního města Prahy“. Na dlouhou dobu poslední funkční střednědobý záměr. Navržený „Koncept územního plánu“ byl všeobecně laickou veřejností kritizován a nakonec nerealizován, protože převládl „zelený“ názor, že vycházel vstříc pouze developerům. Proto přistoupilo vedení města k zavedení pojmu celoměstsky významná změna. Už označení (vycházelo ze Stavebního zákona) vystihuje podstatu samu. A jaký je dnes stav po 7 letech? Územní plánování je v naprostém sevření developerů. Salámovou metodou se prosazují změny územního plánu, které jsou obsahově totožné s developerským „Konceptem územního plánu z roku 2009“ a dokonce jdou za něj. Vlny změn územního plánu 08 a následně 09 a 10 Celoměstky významnou změnou se stala každá změna.
Územní plán mají na starosti Zelení, kteří bez ostychu, jako na běžícím pásu, předkládají změny z louky na bytovou zástavbu (viz Komořanská louka). A naopak zeleň dělají ze soukromých pozemků bez ohledu na práva vlastníků. Takový postup připomíná spíše výpalné, než koncepční přístup/práci. Nemluvě o žalobách o náhradu škody, které tyto subjekty určitě povedou. Územní rozvoj v hlavním městě Praze je v naprostém rozvratu a chaosu. Takže je namístě otázka: „ Komu to prospívá?
Zelení, v rolích náměstků primátorky, si počínají naprosto nekompetentně. Za celou dobu své působnosti na územním plánu, nepředložili žádnou vizi ani koncepci rozvoje hlavního města. Změny územního plánu jsou tak projednávány nahodile, ad hoc, v naprosté režii developerské obce, která si libuje v současném chaosu, a proto ho podporují. Kvůli objektivitě podotýkám, že tento stav započali primátoři Svoboda a Hudeček. Proinvestovalo se několik stovek miliónů korun na Nový (Metropolitní) územní plán, který nikdy nemohl mít úspěch. Byl pouze akademický a nejvíce připomínal pomník arch. Kauckého. O územním plánování se namluvilo spoustu projevů, z městských částí se stali mentoři změn územního plánu ( mimo zákonný proces tak jak jej definuje Stavební zákon ). O změnách rozhoduje fakticky komise územního plánu složená z nezvolených, známých a neznámých „odborníků“.
Uvedu konkrétní příklad: Uhříněves. Jak je možné, že jsou projednávány změny územního plánu v této části města, když vodovodní i odpadní infastruktura je funkční toliko pro malou městskou část a hlavní město musí dotovat výstavbu nového vodovodního řadu (protože v jednu chvíli přestávala téct teplá voda), odpadní infrastruktury, nové školky a školy, ale i rozšíření městské dopravy, protože jsou schvalovány a vydávány změny územního plánu .Nehledě na to, že doprava zde kolabuje posledních 10 let. Jak je možné se toto děje ? Proč? Kde je přínos pro město? Kde je koncepce ?
Existuje jiná cesta? Samozřejmě. Té pražské musí předcházet politická smrt chobotnice, jenž od devadesátých let hraje v Praze dominantní roli. Já ji označuji „První politická Praha (10) , a. s.“ Nová cesta tu stále je, už bez Zelených, nepřesvědčili, zaprodali se. Zelení nejsou přínosem pro územní rozvoj hlavního města, kopírují Langmajerův Koncept územního plánu a vlastní cestu nenabízejí.
Poznámka k dokreslení situace:
Petra Kolínská, v letech 2006 – 2010, seděla v Zastupitelstvu hl. m. Prahy a Petr Štepánek byl člen Rady hl. m. Prahy a koalice. Před volbami změny kritizovali a dnes mají „konečně“ příležitost je sami realizovat. Tragický obrat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV