Hned po nástupu na libereckou radnici se primátor Zámečník zbavil projektu autobusového nádraží a parkovacího domu. Na žádost hejtmana Půty tento projekt předal na kraj, byť mnoho kritiků poukazovalo na to, že jde o dost nestandardní krok – autobusová nádraží a městské parkovací domy si obvykle staví a spravují města sama. Projekt připravovaný J. Korytářem Starostové permanentně kritizovali a slíbili jeho přepracování. Po komunálních volbách 2018 navíc slibovali, že se vše stihne ještě v tomto operačním období IPRÚ.
Po roce sebevědomá prohlášení hejtman už tlumil, když konstatoval, cit.: „Po posouzení harmonogramu jsme se shodli na tom, že je reálné postavit v tomto období autobusové nádraží, parkovací dům bude pravděpodobně potřeba odložit na nové období. Lakovat realitu na růžovo a tvrdit, že se to dá stihnout, by od nás bylo hezké, ale nebyla by to tak úplně pravda.“ 1)
Uběhl další rok a je jasné, že hejtman nesplní ani tento slib. Vyplývá to z bilance čerpání IPRÚ od náměstkyně Radky Loučkové Kotasové (ANO) 2). Většinu peněz určených pro Liberec se podařilo vyčerpat, a to v zásadě pouze dotažením projektů připravených J. Korytářem za minulého období. Výpadek cca 80 mil. Kč původně určených na liberecké autobusové nádraží s parkovacím domem nedokázala R. Loučková Kotasová nově připravenými projekty pokrýt. „Důvod je jednoduchý. Nové vedení radnice nepracuje. Za dva roky nepřipravilo žádné nové dotační projekty, s výjimkou parkoviště u plánované ulice Nové Pastýřské za 15 mil. Kč, vysvětluje aktuální bilanci čerpání z IPRÚ J. Felcman, zastupitel za Zelené.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV