Evropská komise 5. března potvrdila dosavadní cíl, aby nová osobní a lehká užitková auta, prodávaná v Evropské unii, měla od roku 2035 nulové emise CO2, což fakticky znamená zákaz aut na benzín a naftu. „Držíme se cílů pro rok 2035,“ řekl podle agentury Reuters na tiskové konferenci eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas.
Má Andrej Babiš vaši důvěru? (Ptáme se od 25.3.2025)Anketa
Takže ani to, že americký prezident Trump odstoupil od pařížské klimatické dohody a zrušil americký Green New Deal a že plánuje zavést proti EU cla, a ani to, že chce EU zvýšit výdaje na zbrojení, nepřimělo EU zrušit Green Deal a sebevražedné klimatické cíle. SPD prosazuje zrušení zákazu na benzínová a naftová auta, odstoupení od pařížské klimatické dohody i odstoupení od Green Dealu EU.
Evropský automobilový průmysl je klíčovým odvětvím, které tvoří sedm procent hrubého domácího produktu Evropské unie. V celé EU v současnosti zaměstnává zhruba 13 milionů lidí. V Česku se podílí na HDP devíti procenty, tvoří 34 procent zpracovatelského průmyslu a 24 procent exportu. Přímo či nepřímo zaměstnává zhruba 500 000 lidí, informovala ČTK.
Nemáme nic proti elektromobilitě, pokud se vyplatí. Ale nařizovat něco bolševicky shora je nesmysl. Problémem elektroaut je především krátký dojezd, dlouhá doba nabíjení, nedostatek nabíjecích míst, nedostatek kapacit přenosové soustavy, nedostatek kapacit výroby elektřiny při přechodu na elektroauta a v neposlední řadě obrovský problém při hašení baterií elektroaut.
Holt Brusel si bolševicky myslí, že poručí větru dešti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV