„Završujeme etapu restartu výstavby dálniční sítě, která začala v roce 2014. Období, které bylo silně poznamenáno škrty a úsporami z let 2010,“ říká odcházející ministr dopravy Karel Havlíček.
Pod něj má Ministerstvo dopravy oproti jiným resortům určité specifikum, kterým je obrovská setrvačnost.„Stavba jednoho úseku dálnice trvá zhruba tři stavební sezóny a příprava ještě déle, díky tomu sklízí ministr dopravy ještě dlouho po svém nástupu plody práce svých předchůdců. Druhý ba ani třetí rok ve funkci jednoduše nemůžete otevírat stavby, které nebyly zahájeny. Příští ministr dopravy se ničeho takového obávat nemusí. Nyní je ve výstavbě celkem 131,1 kilometrů nových dálnic, které budou v příštích letech sloužit řidičům,“ dodává Havlíček.
Řidiči v těchto dnech začínají využívat 38,5 kilometrů nových dálnic. Jedná se celkem o čtyři nové úseky na D7 u Panenského Týnce, D35 z Opatovic nad Labem a hned dva na sebe navazující úseky na D11 z Hradce Králové do Smiřic a Jaroměře. Spolu s již dříve zprovozněnými úseky na D6 a D55 se tak letos otevře celkem 46,5 kilometru nových dálnic. V letošním roce se rovněž podařilo dokončit modernizaci D1.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.