„Ze střednědobého výhledu je nasazení vlaků na vodíkový pohon pro Královéhradecký kraj výborná příležitost, jak využít tento typ technologie na tratích, které nejsou elektrifikovány a jejichž elektrifikace by byla velice nákladná. Příkladem je trasa z Hradce Králové do Jičína nebo z Chocně přes Týniště nad Orlicí do Náchoda. Na těchto tratích může být vodíkový pohon ideálním řešením. V rámci železničního tendru dojde v našem regionu do roku 2026 k omlazení 70 % všech nasazených vlaků, takže další možnost na využití moderní technologie se tímto přímo nabízí,“ uvedl hejtman Martin Červíček během představení vlaku na hradeckém hlavním nádraží.
Vlak na vodíkový pohon vyvinula v letech 2014 až 2016 společnost Alstom. Od roku 2018 necelých 80 souprav jezdí v Německu či Švédsku. Společnost letos v květnu uspořádala jízdu po České republice, aby vlak představila zástupcům dopravních společností a místních samospráv, které spoje hromadné dopravy objednávají.
Vodíkový vlak Coradia iLint je v podstatě vlak poháněný elektřinou, která vzniká v jeho motoru chemickou reakcí molekul vodíku s kyslíkem. Odpadní látkou je v tomto případě voda a vodní pára, která uniká z výfuků jako jediná zplodina pohonu. Výhody oproti dieselovému motoru jsou především v jeho naprosté tichosti a absenci otřesů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV