Loni tak v rámci 31 staveb celkově zrekonstruoval téměř 62 kilometrů silnic a 5 mostů. Prostavělo se více než 1,2 miliardy korun. Zároveň provedl souvislé opravy nebo pokládku mikrokoberců na dalších téměř 34 kilometrech, na což vynaložil 116 milionů korun.
„Zásadní navýšení finančních prostředků do oprav krajských silnic bylo jednou z mých hlavních priorit při vstupu do vedení kraje v závěru roku 2016. Čtvrtým rokem po sobě se nám daří držet množství vynaložených prostředků okolo jedné miliardy korun. V tuto chvíli máme pro letošní rok prozatím připravené další investice za zhruba 850 milionů korun, nicméně budeme hledat další finanční zdroje proto, abychom celkový objem na opravy silnic udrželi na hodnotách z předchozích čtyř let,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček.
Nejvíce finančních prostředků se profinancovalo v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), kde se v loňském roce prostavělo přes 686 milionů korun za 11 provedených staveb. Více jak 107,4 milionu korun si například vyžádaly stavební práce na silnici II/326 mezi Novým Bydžovem a Myštěvsí. Druhou nejnákladnější stavbou byla první etapa rekonstrukce silnice z Bohuslavic do Nového Města nad Metují, která si vyžádala 93,5 milionu korun.
Druhým nejvýznamnějším zdrojem financování byl státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Z jeho celkových prostředků za skoro 250 milionů se opravuje například komunikace z Teplic nad Metují do Adršpachu či úsek z Hostinného do Rudníku. Samotný krajský rozpočet zajistil financování silničních projektů za více jak 143 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV