Smlouvy se společnostmi České dráhy a ARRIVA vlaky, které budou od 15. prosince letošního roku zajišťovat veřejnou drážní dopravu ve Zlínském kraji, podepsal v pátek na krajském úřadě společně se zástupci obou dopravců hejtman Jiří Čunek. Tyto společnosti nabídly kraji nejnižší nabídkové ceny a zároveň splnily stanovené standardy a požadavky. V prosinci tak nastane nová situace, neboť v současné době jsou jediným železničním dopravcem ve Zlínském kraji České dráhy.
„Věřím tomu, že příchod konkurence na železnici bude přínosem pro občany našeho kraje a že oba dopravci těch devět následujících měsíců naplno využijí k tomu, aby se na nové období dobře připravili. Pro nás jsou to velké peníze, které v dalších letech na zajištění železniční dopravy v kraji vynaložíme, ovšem přinese to s sebou významné navýšení komfortu pro cestující i posílení počtu spojů," uvedl hejtman Jiří Čunek.
„Nové smlouvy zohledňují navýšení objednávaných vlakových kilometrů o 34 % ročně oproti současnému stavu. Věříme, že posílení nabídky vlakových spojů přispěje k zastavení negativního trendu úbytku cestujících a přilákání cestujících nových," doplnil Pavel Botek, náměstek hejtmana Zlínského kraje zodpovědný za oblast dopravy.
Zatímco České dráhy budou na základě nových smluv zajištovat dopravu na linkách v rámci provozních souborů A a C, společnost ARRIVA vlaky na linkách spadajících pod provozní soubor B (podrobné informace viz níže).
„Jsme připraveni poskytovat ty nejlepší služby po celou dobu trvání smluv," prohlásil dnes po podpisu předseda představenstva Českých drah Miroslav Kupec. Za společnost ARRIVA uvedl její generální ředitel Daniel Adamka: „Na tratích, kde budeme jezdit, nabídneme cestujícím nízkopodlažní vozidla s klimatizací a wi-fi."
Základní smluvní období u provozních souborů A a C je pouze čtyřleté s ohledem na předpokládané dokončení elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice. Po spuštění elektrického provozu by se měly tyto soubory náležitě upravit a vysoutěžit nové smlouvy.
Provozní soubor A (nezávislá trakce)
linky Otrokovice – Zlín – Vizovice, Kroměříž – Zlín – Vizovice, Veselí nad Moravou – Otrokovice – Zlín, Přerov – Zlín
Dopravce: České dráhy a.s.
Doba trvání: 2019 – 2023 (4 roky)
Roční výkon: 811 497 vlkm (z toho pro území Zlínského kraje 775 390 vlkm)
Provozní soubor B (nezávislá trakce)
linky Rožnov pod Radhoštěm – Vsetín – Bylnice, Vsetín – Velké Karlovice, Staré Město u Uherského Hradiště – Uherský Brod – Bylnice, Uherský Brod/Újezdec – Luhačovice
Dopravce: ARRIVA vlaky s.r.o.
Doba trvání: 2019 – 2029 (10 let)
Roční výkon: 1 869 282 vlkm (z toho pro území Zlínského kraje 1 859 583 vlkm)
Provozní soubor C (závislá trakce)
linka Přerov – Břeclav
Dopravce: České dráhy a.s.
Doba trvání: 2019 – 2023 (4 roky)
Roční výkon: 1 023 581 vlkm (z toho pro území Zlínského kraje 843 167 vlkm)
Pozn.: vlkm = vlakový kilometr
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV