Tato inovativní služba je k dispozici půl roku před státem stanoveným harmonogramem a umožní Jihočechům výrazně urychlit proces ověřování svých oficiálních dokumentů. „Povinnost umožnit elektronické ověřování platí pro krajské úřady až od 1. července 2024. Pokud jsme ovšem schopni takovou službu zavést dříve, nevidím důvod, proč čekat. Věřím, že služba přispěje k efektivitě a pohodlí občanů při komunikaci s naším úřadem,“ řekl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.
Krajský úřad Jihočeského kraje se tak stává jedním z prvních krajských úřadů v České republice, který tuto službu poskytuje svým občanům. „Považujeme za samozřejmost nabídnout Jihočechům tuto možnost o pět měsíců dříve. Naše rozhodnutí zahájit novou éru prokazování totožnosti elektronickým občanským průkazem odráží naši snahu o modernizaci veřejné správy a zjednodušení komunikace s občany," řekl ředitel krajského úřadu Jihočeského kraje Lukáš Glaser a dodal, že již od poloviny roku 2022 se mohou Jihočeši na krajský úřad elektronicky objednat a rezervovat si termín osobní schůzky online, popřípadě vyřídit svou záležitost prostřednictvím aplikace MS Teams. Před rokem kraj tuto službu ještě rozšířil i na elektronické podání formuláře.
Elektronické ověřování dokladů se týká všech agend Krajského úřadu Jihočeského kraje, kde se fyzická osoba prokazuje na místě občanským průkazem. Konkrétně se jedná o CzechPOINT, matriku, živnostenský úřad, agendu silniční dopravy, stavebního úřadu, školství a zdravotní správy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV