Důvodem je jeho špatný technický stav. Zadávací řízení na výběr dodavatele prací schválili krajští radní. Potvrdil to hejtman Martin Kuba.
Kuba dále uvedl, že rekonstrukce mostu, po kterém vede silnice II/105 na trase mezi Českými Budějovicemi a Bechyní, bude provedena inovativní metodou Design & Build, tedy vyprojektuj a postav. „Tato metoda spočívá v tom, že vybraný dodavatel stavbu vyprojektuje, zajistí potřebná povolení a stavbu i zrealizuje. Díky tomu dojde k úspoře času, financí a minimalizaci požadavků na vícepráce,“ upřesnil hejtman.
Konkrétním důvodem rekonstrukce mostu v Týně nad Vltavou je končící životnost jeho horní nosné konstrukce, která musí být stržena a nahrazena novou. Z toho důvodu bude zároveň spodní konstrukce mostu upravena a zesílena tak, aby novou konstrukci unesla. Součástí projektu je i vybudování provizorní spojnice přes Vltavu pro automobily do 3,5 tuny a pěší. „Kraj tím vyšel vstříc městu, neboť vést případné objížďky jinými trasami by bylo obtížné a zdlouhavé,“ nastínil Kuba.
Hejtmanův náměstek pro oblast dopravy Antonín Krák následně dovysvětlil i termín dokončení rekonstrukce mostu. „Je třeba postupovat rychle. Ředitelství vodních cest České republiky totiž plánuje v roce 2024 úpravy plavební dráhy na Vltavě mezi přehradou Orlík a Hlubokou nad Vltavou. Proto musíme být do konce roku 2023 s pracemi na mostě v Týně hotovi,“ upřesnil Krák.
Podobným způsobem, jako v Týně nad Vltavou - tedy metodou Design & Build, se chystá kraj v dohledné době rekonstruovat například i most přes Vltavu v Českém Krumlově na Plešivci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV