Dodavatel, kterým je společnost „EUROVIA – SMP – Most Týn“, proto celou stavbu vyprojektovala, zajistila všechna potřebná povolení a stavbu i zrealizovala. Výhodou této metody je úspora času, financí a minimalizace požadavků na vícepráce. "Mám velkou radost, že se stavba dokončila v termínu. Je to důležitá stavba, protože jsme v podstatě v centru města, jediná spojnice z levého na pravý břeh, navíc je to silnice do Českých Budějovic,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba a připomněl, že v průběhu stavby kraj myslel hlavně na to, aby vyšel vstříc řidičům.
„Pro nás bylo strašně důležité, abychom dopravu omezili co nejméně. Proto jsme nechali vybudovat provizorní most, přestože v projektu, který jsme přebírali po minulém vedení, se měla doprava vést kyvadlově. To znamená, že by vedle byl jenom most, který by auta pouštěl chvíli jedním směrem, chvíli druhým. Když jsme si představili, jakou zátěž by to pro dopravu ve městě a směrem do Budějovic či z Budějovic přinášelo, rozhodli jsme se udělat ten most plnohodnotný. Ten umožnil po celou dobu výstavby normální, obousměrný provoz. Ukázalo se, že to bylo správné rozhodnutí, byť to stálo o něco více peněz,“ vysvětlil hejtman s tím, že se právě u těchto staveb ukazuje, že se vyplatí u plánování staveb přemýšlet o tom, aby Jihočechům překážely v běžném životě co nejméně.
„Musíme myslet i na to, že čas lidí má velkou cenu na to, aby ho trávili v kolonách. Takže jsem rád, že tady se to povedlo a že se most dneska otevírá,“ doplnil hejtman Kuba.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV