Hejtman Netolický: S nezastavováním vlaků vyšší kvality v České Třebové se kraj nesmíří

02.12.2015 15:17 | Zprávy

V neděli 13. prosince vstupuje v platnost nový jízdní řád.

Hejtman Netolický: S nezastavováním vlaků vyšší kvality v České Třebové se kraj nesmíří
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický

Na železnici v Pardubickém kraji mírně posílí dopravy na regionálních tratích. Mezi pozitivní novinky patří obnovení železniční dopravy do Štítů, mezi negativní nezastavování mezinárodních vlaků vyšší kvality v České Třebové.

„Považuji za velmi nešťastné rozhodnutí Ministerstva dopravy o zrušení obsluhy uzlu Česká Třebová dálkovou dopravou vlaky kategorie EC ve směru Praha – Brno – Bratislava a opačně. I přes obrovský tlak na všechny odpovědné složky ministerstva se nepodařilo Pardubickému kraji a vedení obcí v okolí České Třebové přesvědčit ministra dopravy a jeho podřízené o nutnosti a oprávněnosti požadavků na ponechání obsluhy České Třebové těmito vlaky,“ říká hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. „Pardubický kraj to chápe jako záměrné porušení povinností objednavatele dálkové dopravy uvedených v dokumentech dopravní politiky státu a v žádném případě se s tímto stavem nehodláme smířit,“ vysvětlil hejtman.

Cestující z okolí České Třebové tak budou muset při cestování do Brna a Bratislavy cestovat do nejbližší obsluhované stanice, tedy do Pardubic, a odsud cestovat tou samou trasou přes Českou Třebovou nebo využít regionální dopravy při cestě do a z Brna.

Regionální vlaky na obsluhu Českotřebovska nestačí

„Tvrzení ministerstva, že cestující uspoří dvě minuty, se jeví jako výsměch ostatním obyvatelům 150tisícové spádové oblasti okolo České Třebové. Údajný kompromis, kdy v České Třebové zastaví první ranní vlak ve směru do Bratislavy EC 273 v 7:22 a poslední vlak z Bratislavy EC 272 ve 20:38 je nedostatečný,“ potvrzuje náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek. Z pohledu objednavatele veřejné regionální dopravy nelze cestujícím ve směru Česká Třebová – Brno a opačně navýšit počet regionálních vlaků, které by mohly nahradit výpadek v obslužnosti uvedené dálkové dopravy, protože uzel Brno je již několik desetiletí přetížen a větší počet vlaků se do Brna nedostane.

Vlakem nově do Štítů

V novém jízdním řádu se na druhou stranu podařilo naplnit většinu požadavků obcí, a to i přesto, že Pardubickým krajem prochází provozně velmi přetížená větev prvního tranzitního koridoru. Na novinky se mohou těšit cestující na trati 024, kde Pardubický kraj objednal dopravu v úseku Mlýnický Dvůr – Štíty. Vlaky se do Štítů, které leží na území Olomouckého kraje, vrátí po čtyřech letech.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Evropská unie prosazuje šmírování vaší soukromé komunikace přes mobil

Je to pravda? Aspoň to tvrdí Okamura. A jestli ano, nemyslíte, že je to dost přes čáru? A kdo jako přesně by měl podle EU mít právo číst soukromou korespondenci? A to jako kohokoliv, jen tak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maláčová (SOCDEM): Poprvé svátek práce v českých zemích slavili dělníci už v roce 1890

18:02 Maláčová (SOCDEM): Poprvé svátek práce v českých zemích slavili dělníci už v roce 1890

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k svátku práce.