Hejtman Petera: Vyzveme ministra Ťoka. Není možné donekonečna hledat nové varianty řešení

13.08.2016 14:51 | Zprávy

Středočeský kraj trvá na co nejrychlejším zahájení stavby silnice 511 Modletice – Běchovice – dálnice D11, a to bez dalších variantních řešení, které požadují někteří starostové obcí na plánované trase stavby. „Pro Pražský okruh je stavba 511 na jihovýchodním okraji hlavního města naprosto klíčová. Její zpožďování a zdržování mimořádně negativně ovlivňuje nejen dopravu v tomto úseku, ale i v celé metropoli a na středočeských silnicích v okolí Jesenice, Říčan, Úval a dalších měst a obcí v tomto regionu,“ prohlásil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD). Ten se kvůli zastavení příprav stavby silnice 511 opět sešel s náměstkem pražské primátorky Petrem Dolínkem (ČSSD).

Hejtman Petera: Vyzveme ministra Ťoka. Není možné donekonečna hledat nové varianty řešení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Miloš Petera

„Dohodli jsme se, že společně opět vyzveme ministra dopravy Dana Ťoka, aby urychleně zadal vypracování nové studie vlivu stavby na životní prostředí, a to v koridoru určeném platnými Zásadami územního rozvoje hlavního města Prahy i Středočeského kraje. Pražský okruh je základní liniová stavba. Jeho trasa byla už mnohokrát diskutována, obce s ním počítají ve svých územních plánech. Není přece možné donekonečna hledat nějaká variantní řešení. Je třeba začít stavět, a odlehčit tak konečně pražským a středočeským silnicím, po kterých nyní vedou provizorní tranzitní trasy,“ upozornil hejtman Petera.

Plánovaná silnice 511 je spojkou od dálnice D1 z oblasti od Modletic k hradecké (D11) a mladoboleslavské dálnici (D10) u Černého Mostu. U Modletic již na D1 navazuje funkční Pražský okruh směrem k Vltavě a dál k dálnicím D 4, D5, D 6 a D7 u Ruzyně. Na území hlavního města prochází plánovaná stavba přes katastry obcí Běchovice, Dubeč, Uhříněves, Královice, Nedvězí a Kolovraty. Ve Středočeském kraji je trasa vedena přes katastry Říčan a Nupak.

Trasa stavby 511 zachovává odstup od obytných sídel tak, aby došlo k co nejmenšímu negativnímu ovlivnění životního prostředí. Z toho vyplývá i technický návrh stavby, který musí umožnit dodržení příslušných hygienických norem. Jde především o protihluková opatření, jejich součástí jsou například zemní valy, protihlukové zdi, zelené pásy a v některých místech i speciální tichý asfalt. V některých úsecích je pak stavba vedena nejen v zářezu, ale i v tunelech. Na samotné stavbě 511 budou čtyři mimoúrovňové křižovatky a také dva hloubené tunely.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Návrat ke kormidlu

Politice Pirátů moc nerozumím, ale není snad přirozené, že opoziční strany doufají v to, že se dostanou k moci? Teda možná mimo SPD, u které mi přijde, že jí vlastně být v opozici vyhovuje. A co se týká ANO. Podle všeho volby vyhrajete, otázkou je, s kým chcete uzavřít koalici? Zdá se, že máte zásad...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nový (TOP 09): Slovenskou cestou se rozhodně vydat nechceme

18:12 Nový (TOP 09): Slovenskou cestou se rozhodně vydat nechceme

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k médiím.