Zmapuje možnosti obsluhy území Prahy trasami metra, a to v návaznosti na chystaný návrh nového územního plánu, strategii rozvoje tramvajových tratí a aktuálně zadávanou studii Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) proveditelnosti přestavby železničního uzlu Praha.
Vzhledem k tomu, jakým zásadním způsobem se změnilo územní plánování, ale i přístup města k zahušťování a k zastavení rozpínání města do krajiny, je nutné přehodnotit také přístup k nejkapacitnější kolejové dopravě v metropoli. Na základě tvrdých dat ekonomických, socio-demografických i územně plánovacích vznikne taková koncepce, která bude odborně nezpochybnitelná. S ohledem na výši investic město chce, aby se síť vyvíjela koncepčně a nepodléhala politickým či jiným subjektivním tlakům a veškeré náměty byly vyhodnoceny z hlediska efektivity.
„Poslední komplexní studie rozvoje městské hromadné dopravy je z roku 2001. Praha se samozřejmě od té doby proměnila, díky chystanému Metropolitnímu plánu víme, kudy se bude dál rozvíjet, a je čas zmapovat, jak rozrůstající se město nejlépe pokrýt dopravním spojením. Hotovou máme strategii rozvoje tramvajové sítě a železnice v Praze. V synergii se zadávanou studií SŽDC k rozvoji železničních tratí teď připraví IPR také strategii rozvoje sítě metra," řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV