Při prověřování případné výstavby okolo hlavního nádraží si město udrží kontrolu. Veřejný zájem v každém případě ochráníme. Vizualizace, která zveřejnila Penta, nemusí odpovídat výsledné realitě. Město teprve prověří, co je zde technicky možné, a jak by mohlo území vypadat. A tím se Penta zkrátka bude muset řídit.
Během podzimu se připraví postup, například mezinárodní architektonický workshop, který nám na vše odpoví. Už nyní ale víme, že prioritou je výstavba Železničního uzlu Praha čili nové linky metra a vysokorychlostních tratí.
Jižní a severní zhlaví hlavního nádraží jsou jedny z nejsložitějších v Evropě. Na velmi krátkém úseku se sbíhá hodně kolejí a může se ukázat, že větší zástavba nad kolejištěm není technologicky možná, tak aby to neohrozilo rozvoj nádraží jako hlavního dopravní uzlu v zemi.
Dalším významnou podmínkou je, že zástavba musí sloužit Pražanům. Kromě kanceláří musí být nové budovy určeny i pro bydlení, obchody nebo služby. V místě by měly vzniknout i dvě veřejné budovy, které budou plnit kulturní či vzdělávací roli. Ochráněna musí být i historická hodnota v území.
Obdobné úspěšné a kvalitní projekty výstavby nad kolejišti známe z Evropy. Principiálně je to dobrá myšlenka a má svůj potenciál i v pražském kontextu. Zásadním faktorem je ale definice a prioritizace veřejného zájmu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV