Horník (STAN): Každá “reklama” má svého zadavatele

07.01.2023 9:41 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu ke kampaním, ovlivňujícím výsledky voleb

Horník (STAN): Každá “reklama” má svého zadavatele
Foto: archiv senátora
Popisek: senátor Jan Horník (STAN)

Prezidentské volby jsou za dveřmi a pokud je vyhraje Danuše Nerudová, bude mít naše republika poprvé v dějinách prvního muže. JUDr. Robert Neruda prohlásil, že stane-li se jeho žena prezidentkou, na jeho angažmá v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS to nic nezmění. Jedná se o největší “právní korporát” v Česku a na Slovensku. Pan Neruda, který je jedním z partnerů společnosti, se v uplynulých týdnech nechal několikrát slyšet, že jde o advokátní kancelář veskrze nepolitickou.

Rád bych se s Vámi podělil o svou nedávnou zkušenost s prostředím, ze kterého pan Neruda přichází a které na něj má bezpochyby vliv. Mám na mysli zejména řídícího partnera této kanceláře, a tedy nadřízeného obchodního společníka Roberta Nerudy, JUDr. Jaroslava Havla.

Na podzim minulého roku jsem neprošel do druhého kola senátních voleb při své třetí obhajobě mandátu v obvodu Karlovy Vary. To je v demokracii běžná věc, pokud se tak děje za běžných okolností. Volbám samotným však tentokrát předcházela předvolební kampaň, která se vymykala všem, jež jsem za posledních 20 letech absolvoval.

Již několik měsíců před volbami byla založena anonymní facebooková stránka, instagramový profil a webová doména, které svorně nesly jméno “Horník nebo vekslák”. Doména byla registrována na jméno Richard Stejskal s adresou trvalého pobytu, na které se však žádná osoba takového jména nezdržuje a pravděpodobně nikdy nezdržovala. Na webu i na stejnojmenných profilech na sociálních sítích se od počátku kampaně objevovaly dezinformace, pomluvy a manipulativní lži nebo informace zcela vytržené z kontextu, týkající se mé osoby. Výše uvedená FB stránka vykazovala až do volebního dne vysokou aktivitu a využívala možnosti placené reklamy cílené na celý region. Jednotlivé posty byly systematicky sdíleny do všech větších regionálních FB skupin, které souhrnně mají cca 45 tisíc sledujících. Vše v totožném vizuálu. Se stejnou grafikou i “mottem” se posléze objevil i tradičnější nástroj předvolebního boje – billboard. Bylo jasné, že jde o výsledek dlouhodobých příprav a že se jedná o téměř dokonale zorchestrovanou akci.

Každá “reklama” má svého zadavatele

Objevila se zásadní otázka: Kdo to zadává a kdo to platí? A v čím zájmu? Političtí konkurenti? To byla první hypotéza, kterou však nic nepotvrzovalo. Nějaká “třetí strana”, která se ovšem nezaregistrovala u Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran, jak vyžaduje zákon? Možná. Anebo zájmové podnikatelské skupiny, se kterými jsem se v uplynulých třech dekádách mého “starostování” na Božím Daru dostal do křížku? Netušili jsme. Zásadní přelom přinesla komunikace se společností BigBoard, u níž si zadavatel objednal výše zmíněný billboard. Na naše upozornění, že reklamní nosič hlásá nepravdy a že netransparentně zasahuje do politického boje a je součástí defamační kampaně jsme dostali následující odpověď: “Za reklamní sdělení je plně zodpovědný zadavatel – společnost PFB Promo & Event Agency, a.s.”

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

21:03 Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 k zákonu o elektronických komunikacích