Piráti dlouhodobě prosazují pravidla pro spravedlivou politickou kampaň tak, aby hlavním faktorem pro volební úspěch nebyl objem vynaložených prostředků a vazby na reklamní agentury. Inspirací je pro ně například Německo, kde kandidující politické strany mohou za drobný poplatek městu umisťovat své plakáty na sloupy veřejného osvětlení. Jedna strana může obsadit nanejvýš každou třetí lampu, na jednom sloupu mohou být současně plakáty dvou politických stran a celkový počet lamp pro každou stranu je omezený. Tím je zajištěno, že každá strana má přístup k cenově dostupné reklamní ploše, ale zároveň žádné místo nemůže být dominantně obsazené jen jednou nebo dvěma velkými stranami.
Vedení Prahy v tomto volebním období na popud Pirátů vyšlo požadavkům na spravedlivé rozdělení městských reklamních ploch částečně vstříc. Rada schválila, že pro účely předvolební kampaně budou sloupy veřejného osvětlení pronajímány za 1 Kč na den. Podrobnější pravidla ale ponechala na městské firmě Technologie hlavního města Prahy. Ta stanovila, že plakáty se budou vyvěšovat centrálně na základě požadavků jednotlivých politických stran, přičemž požadavky se zadávají po ulicích. Instalaci zajišťuje sama městská firma THMP za více než 200 Kč na lampu.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV