Strahovský automobilový tunel byl otevřen v roce 1997, ale jeho projekt vznikal již v 80. letech minulého století. V roce 2002, tedy pět let po svém otevření, byl v rámci hodnocení FIA (Mezinárodní automobilová federace) hodnocen jako devátý nejbezpečnější tunel v Evropě ze 30 testovaných.
„Strahovský tunel je zásadní součástí Městského okruhu. Umožňuje přímé spojení mezi Smíchovem a Břevnovem a jeho průjezdnost je naprosto klíčová pro fungování automobilové dopravy ve městě. Proto Praha plánuje investovat do oprav tunelu v následujících deseti letech až šest miliard korun. Veškeré práce budou rozděleny do čtyř různých etap, které nebudou v konfliktu s dokončením rekonstrukce Barrandovského mostu,“ říká Zdeněk Hřib, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.
„Strahovský tunel slouží nejen pražským řidičům již přes čtvrtstoletí, modernizaci potřebuje. Zvýší to i jeho bezpečnost, což je jednou z priorit současného vedení hlavního města,“ doplňuje primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda. V první etapě, která by měla začít v příštím roce, budou uskutečněny nezbytné průzkumné ověřovací a diagnostické práce na stavební a technologické části tunelu. Předpokladem je, že by práce měly být zahájeny na jaře. Tyto práce nebudou nijak ovlivňovat automobilový provoz.
První etapa počítá s průzkumem betonu a výztuže horní klenby, paty tunelu, desky vozovky a spodní klenby. Dále také ochranného systému a přístupových štol. Tyto a další dílčí práce jsou plánovány přibližně do poloviny roku 2026.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV