Humplík (ODS): Feministkám chybí smysl pro humor. A prý nepijí pivo

01.07.2017 22:40 | Zprávy

Sociálními sítěmi lomcuje aféra kolem reklamní kampaně na pivo Bernard. No, aféra... Je to spíš bouřka v půllitru od piva.

Humplík (ODS): Feministkám chybí smysl pro humor. A prý nepijí pivo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda pražské ODS Filip Humplík

Rodinný pivovar z Humpolce dal před časem na billboardy tzv. pin-up girls – stylizované obrázky krásných žen, které jsou už od 1. světové války tradiční součástí západní popkultury. Na Stanislava Bernarda se sesypaly feministky, podle kterých je to prý sexistická a skandální urážka všech žen. Všech? Ve svém okolí neznám žádnou, které by se to to jakkoli dotklo. Ale možná je to tím, že se stýkám se ženami, které jsou nad věcí a neřeší nesmysly.

Estetická prezentace ženské krásy je součástí evropské kultury minimálně od starověkého Řecka. Co jiného byl už mýtický Paridův soud, ve kterém se utkaly bohyně Héra, Athéna a Afrodita? Dnešní tažení feministek proti zobrazování ženského těla tedy míří proti jednomu ze základních principů naší civilizace. A využití ženské krásy v reklamě? Už sama ta krása je přece reklamou. Proč by se jinak ženy šlechtily? Oční stíny, barevné nehty a rty, šatičky, svetříky, podpatky, to všechno je ženská sebepropagace v rámci seznamování. Ženy to dělají proto, aby si jich všimlo co nejvíc mužů a aby tím zvýšily šanci, že potkají toho nejlepšího. Příroda to tak prostě chtěla. Pivovar Bernard tedy prostě jen kopíruje postupy, které se v evoluci osvědčují už miliony let.

Podle feministek ženy na billboardech pivo nepijí a jsou tam tedy jen pro “zkrášlení”. Právě proto je to prý zneužití ženského těla. Stanislav Bernard na to reagoval další kampaní “Feminist edition”, ve které těla pin-up girls doplnil svým obličejem vousatého chlapa. Vlastně tedy zneužil sám sebe. On sám na těch billboardech taky pivo nepije, takže je tam taky jen pro “zkrášlení”. Prostě vtipně nastavené zrcadlo ideologii, která by chtěla řídit naše životy a určovat, na co se v reklamě smíme dívat.

Jenže feministky se tomu ani podruhé nezasmály. Zlobí se zase, a ještě víc. “Tím, že jste na billboardy přidal slovní spojení „feminist edition“, využil jste stereotypní nahlížení na feminismus jako na směr myšlení, který je přehnaně upjatý,” píšou panu Bernardovi. Všimněte si úsměvného paradoxu – feministky nedokážou být nad věcí a když si z nich někdo kvůli tomu udělá legraci, nezasmějí se. Rozčilují se, protože svým chováním samy potvrdily, že nedokážou být nad věcí. Nádhera!

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Petr Letocha byl položen dotaz

Možná se nepletu, ale zdá se, že díky Trupovi se Evropa probouzí?

Jednak konečně vidíme nějaký pokus o to, ukončit mírem válku na Ukrajině a taky se zdá, že Evropa začíná řešit i svou bezpečnost. Ale opět se tím ukazuje, že jsme jako Evropa selhali a zaspali. Nebo máte jiný názor? Jestli ano, tak jak vysvětlíte, že se dosud vážně o míru na Ukrajině nejednalo? A ja...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Marková (BPP): Když si armáda začíná dělat, co chce. Kód Charlie

9:04 Marková (BPP): Když si armáda začíná dělat, co chce. Kód Charlie

To, že se v naší armádě děje cosi podivného a nedobrého, je evidentní už nějaký ten čas. Ale že si t…