Sedím na Ministerstvu zahraničních věcí na jednání Komise pro jednotnou zahraniční prezentaci ČR. Jednou z otázek je, co budeme dělat s marketingovou značkou "The Czech Republic: The Country For The Future" tedy Země pro budoucnost.
Tak jsem si vzpomněl na pondění článek. Pokud si budeme za 9 milionů týden ukazovat, jak vypadá 40 let stará francouzská budoucnost, pak si tím sloganem nejsem moc jistý.
Další velká otázka, kterou budeme z mého pohledu vyřešit je, jak si budeme v zahraničí říkat - Czech Republic nebo Czechia. Ale o tom jindy.
Každopádně z pohledu sjednocení komunikace nás čeká ještě hodně práce. Prostudoval jsem si zhruba 70 stránek strategií a plánů, protože cestovního ruchu se promyšlená prezentace země klíčově týká. Materiálů je tedy hodně, a je tam i dost dobrých myšlenek. Jen se toho za posledních 10 let nepodařilo prosadit do praxe skoro nic. Stačí, když si vedle sebe položíte vizitky českých ministerstev a největších organizací, uvidíte desítky různých vizuálů a zjistíte tak, že se nám zatím nepodařilo sjednocení ani v této základní věci.
I po diskuzi s dalšími lidmi z Komise však vidím chuť se domluvit a sjednocení a jednotnost konečně opravdu posunout.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV