Neměří rychlost jako radar v jediném místě, ale automaticky ji počítá podle toho, v jakém čase projede auto mezi dvěma přístroji.
Znamená to tedy, že pokud do měřeného úseku vlétne šofér rychleji, má ještě šanci zpomalit. Měření začíná v místě, kde jsou kolmo na vozovku namalované bílé čáry, na které míří kamery. Stejně vypadá i konec úseku. Vyškov chystá na neukázněné řidiče další úsekové měření.
Zklidnění dopravy plánuje v dalších dvou lokalitách. Cílem inves tice je zvýšení bezpečnosti silničního provozu v ulicích Purkyňova a Nosálovská. Úsekové měření rychlosti bude opět spadat pod městskou policii, která bude jednotlivé přestupky předávat odboru dopravy ke zpracování. Pokud někdo pojede třeba stovkou, čeká jej správní řízení. „Vedle zodpovědných řidičů je tady stále skupinka bezohledných, která pravidla vědomě nedodržuje a riskuje život svůj i všech okolo. Prioritní je pro nás bezpečnost obyvatel. Úsekové měření rozhodně neslouží k posílení městského rozpočtu. Opravdu není na řidiči, aby si vybíral, kde bude předpisy dodržovat a kde nikoliv,“ zdůraznil vyškovský starosta Karel Jurka.
Od konce roku 2019 úsekové měření funguje na frekventované Brněnské ulici. „Bohužel i přes označení, že se v úseku v Brněnské ulici měří, počet přestupků příliš neklesá. V loňském roce jsme jich v ulici zaznamenali přes 3 700,“ připomněl místostarosta Vyškova Roman Celý s tím, že v daných místech má plánované měření podle vedení radnice význam.
Debaty se na toto téma vedou už několik let. Svou roli sehrálo i osazení příjezdu z Drnovic orientačním radarem. „Statistika z něj získávaná nám potvrzuje, že rychlost se v úseku příliš nedodržuje. A rozhodně nejde o drobná překročení. Přitom jde o lokalitu, kde se nachází základní škola, s ohledem na nemocnici ulici přechází spousta starších lidí, je v ní výjezd záchranné služby,“ vyjmenoval místostarosta Celý.
Spuštění automatického systému ve dvou nových ulicích je v plánu v závislosti na technické připravenosti. Je nutné instalovat nové sloupy, na kterých bude zařízení umístěno, případně vyměnit sloupy za pevnější a odolnější. Podstatná je i rychlost zřízení elektrických přípojek. Pravděpodobně tak půjde až o příští rok. „Měření bu de probíhat vždy obousměrně, a to ve třech úsecích. Znovu bude jasně vymezené dvojicí příčných čar přes vozovku. Zatímco při běžném měření rychlosti pracuje radar v konkrétním okamžiku, u úsekového měření rozhoduje průměrná rychlost,“ upřesnil velitel vyškovských strážníků Petr Sedláček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV