Toto jednání bylo jednáním čestného, rozumného a pilného člověka. Sportovci takto vzhlíží a očekávají jednání od „svého“ dobrého otce sportovní rodiny v?podobě MŠMT ČR.
Dnes musím reagovat na nečinnost ústředního orgánu státní správy, jmenovitě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, který (ne)plní v souladu se zákonem č. 2/1968 Sb., v platném znění, ve své působnosti úkoly, stanovené v zákonech, a při své činnosti se řídí ústavními, ostatními zákony a usneseními vlády.
Co mě nyní trápí, je beznaděj sportovních klubů, které se na mě obrátily. Podaly žádost ve Výzvě „MŮJ KLUB 2019“. Celý problém spočívá v nevýslovném jednání MŠMT, tedy jednáním tzv. MLČKY. Při tomto způsobu jednání tedy MŠMT nekoná nic, nechová se nijak, mlčí.... z toho se pak vyvozuje právní pravidlo: mlčení – nekonání – může být právním jednáním jen tehdy, lze-li z něj vyvodit, že se skutečně jedná o projev vůle, a co je jeho obsahem. Vzhledem ke skutečnosti, že projevem takovéto vůle je následné nevyplacení dotace, je nutno v této souvislosti přijmout patřičná opatření a nesmířit se s?nedodržováním zákonů ze strany ústředního orgánu státní správy.
Myslím, že projev vůle MŠMT lze posoudit z dále uvedených faktů, především však je třeba zkoumat, zda správní orgán nepřekročil meze správního uvážení nebo zda toto uvážení nezneužil. Za tímto účelem je třeba posoudit, zda správní rozhodnutí byla vydávána v řádném řízení vymezeném v souladu se zákonem a zda nebylo zatíženo případnou svévolí rozhodujícího orgánu. Abychom byli konkrétní musíme si některé zákonné postupy poskytovatelů dotací připomenout:
V rámci dotačního řízení Rozpočtová pravidla vylučují použití ustanovení § 146 správního řádu, které upravuje obecný postup správního orgánu v řízení o výběru žádosti, neboť každé dotační řízení je z povahy věci řízením o výběru žádosti a jako takové má svou speciální úpravu obsaženou v rozpočtových pravidlech s podpůrným použitím správního řádu. V souladu s ustanovením § 14i) rozpočtových pravidel je účastníkem dotačního řízení, se všemi právy a povinnostmi z toho plynoucími, pouze žadatel o dotaci, nikoli „příjemce“ jak zmiňuji dále. Dotační řízení se zahajuje zásadně na základě žádosti o poskytnutí dotace ve smyslu ustanovení § 14 odst. 3) rozpočtových pravidel ve spojení s ustanovením § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu. Žádost může být tedy podána jedině na základě předchozí výzvy poskytovatele.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV