Čtvrteční program byl také velmi obsáhlý, proto již v časných ranních hodinách navštívil Vít Kaňkovský v doprovodu náměstka primátora Jaromíra Kaliny a předsedy okresní organizace KDU-ČSL Petra Piáčka Azylový dům pro muže, kde se setkal s ředitelem Davidem Chlupáčkem a dalšími zaměstnanci. Prohlédl si vlastní zázemí azylového domu ale i terénní pracoviště a krátce pobesedoval se sociálními pracovníky o jejich práci, ale i vizích a námětech pro možná řešení sociální problematiky. „Diskuse se zaměstnanci, která se týkala také připravovaného zákona o sociálních pracovnících, slyšet jejich zkušenosti a argumenty a podívat se na tuto problematiku z jejich pohledu, byla pro mne jako zákonodárce velmi přínosná,“ sdělil Kaňkovský.
Dalším bodem programu byla návštěva ZŠ speciální a praktické na Březinově ulici v Jihlavě, kde paní ředitelka Zuzana Šimková společně se zástupkyní rodičů paní Alenou Hutařovou poslance seznámila s koncepcí a činností školy a umožnila prohlídku jednotlivých tříd a zázemí školy. Přítomní mohli nahlédnout přímo do práce speciálních pedagogů a jejich asistentů a je nutno dodat, že jejich nadšení a citlivý, odborný postup vyvolal ve všech velkou úctu a respekt. Během prohlídky tohoto zařízení se samozřejmě stočila diskuse i na jeden z ožehavých problémů dneška, tedy integrace postižených dětí do běžných škol. „S paní ředitelkou Zuzanou Šimkovou se určitě shoduji v tom, že otázka inkluze je daleko složitější, než jak jej prezentuje současné vedení ministerstva školství. Domnívám se, že je nezbytné při začleňování žáků přistupovat velice citlivě a posuzovat každého žáka s maximálním přihlédnutím k jeho individuálním dispozicím. Po návštěvě této školy ještě více sdílím obavy, zda na schválené změny legislativy, týkající se inkluze, je školský systém nachystán. Zároveň naprosto chápu obavy z prováděcích předpisů, které ohrožují péči zejména o žáky s lehčím mentálním postižením a s kombinovanými vadami,“ uvedl Vít Kaňkovský. Oba se také shodli v tom, že tato problematika rozděluje jak rodiče dětí, tak pedagogické pracovníky na protichůdné skupiny zastánců či odpůrců a je o tomto třeba vést objektivní diskusi.
Krátce před polednem pak poslanec Kaňkovský zavítal do Telče, kde se ho ujal místostarosta Pavel Komín, v jehož doprovodu proběhla návštěva telčské radnice a přijetí starostou města Romanem Fabešem. V přátelském tónu byla prodiskutována situace nejen v Telči, ale i přilehlém okolí a pan poslanec se živě zajímal nejen o nově vybudovanou hokejovou halu, ale i další projekty - zejména připravovaný nový domov pro seniory. Krátce se řeč zaměřila i na některé problémy v podpoře venkova a malých i větších obcí, otázku školství a další témata komunální politiky.
Po pracovním obědě s místostarostou Pavlem Komínem, zástupcem místního Orla Davidem Jarolímkem a majitelem stavební firmy TROJSTAV Pavlem Trojanem byl krátce navštíven areál firmy TROJSTAV.
Poslední zastávkou v Telči se stalo Gymnázium Otokara Březiny, kde poslanec Kaňkovský nejen zavzpomínal na svá studentská léta, ale s ředitelem Stanislavem Mácou probral i aktuální otázky současného školství. Na závěr své návštěvy nabídl Vít Kaňkovský řediteli gymnázia možnost návštěvy studentů Poslanecké sněmovny. Ten tuto nabídku kvitoval a zároveň požádal Víta Kaňkovského o možnost uspořádání besedy se studenty gymnázia.
Poslanecký den Vít Kaňkovský zakončil návštěvou jihlavského magistrátu, kde se s primátorem města Rudolfem Chloupkem a náměstek Jaromírem Kalinou zabývali problematikou sociálního bydlení včetně diskuze k chystaným krokům v této oblasti v statutárním městě. Znovu se pak rozhovor vrátil k tématu novely školského zákona, konkrétně k problematice inkluze.
Na závěr zhodnotil Vít Kaňkovský dva poslanecké dny na Vysočině v tomto týdnu: "Během svých dvoudenních cest po regionu Havlíčkobrodska a Jihlavska jsem se soustředil zejména na návštěvu zařízení sociálních služeb, protože to je problematika, kterou se intenzivně kromě zdravotnictví zabývám ve Sněmovně. Měl jsem několik možností na vlastní oči vidět velmi dobrou kvalitu těchto zařízení i vnímat některé problémy, které musí řešit vedení těchto zařízení i jejich zaměstnanci. Druhou oblastí, které jsem se při těchto cestách zabýval, bylo školství v souvislosti s přijatou novelou školského zákona. A třetí okruh mého zájmu byly problémy samospráv, které je třeba velmi citlivě vnímat".
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV