Výsledky posledních průzkumu ukázaly, že pouze 55 % držitelů řidičských oprávnění je zároveň cyklistou. Jinak řečeno, ne každý motorista se dokáže vžít do role cyklisty.
V červnu v Senátu proběhlo jednání o novele zákona o provozu na pozemních komunikacích a veřejnost tuto diskusi s napětím sledovala. Jedním z témat byla otázka, jaká je bezpečná boční vzdálenost při předjíždění cyklisty motorovým vozidlem? Je to 1 m, či 1,5m? Roli jistě hraje i rychlost vozidla.
Poukazoval jsem na fakt, že v našem okrese jsou na mnoha místech úzké komunikace. Vzniknou situace, kdy budeme předjíždět cyklistu velice obtížně, neb jede-li cyklista 1m od krajnice, a bude předjížděn osobním automobilem, zasahuje levý bok auta 4,9m od krajnice, v případě předjíždění nákladního automobilu je to 5,9m.
Ze statistik vyplývá, že za posledních 10 let bylo evidováno 307 nehod při předjíždění cyklisty bez dostatečného bočního odstupu. A Policií ČR bylo vyšetřováno pro nedodržení odstupové vzdálenosti mezi cyklistou a motorovým vozidlem 44 případů. Pozor, z toho 32 případů byl cyklista bez helmy! Z uvedeného jasně vyplývá, že obě strany mají co dohánět.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.