Jako zpravodaj, který s tímto zákonem bude pracovat tady na plénu i v garančním hospodářském výboru, doplním několik informací, které teď podal zástupce předkladatele pan ministr průmyslu Mládek.
Je to tedy návrh novely zákona č. 311/2006 Sb., abych neopakoval slova pana ministra, tak jenom v rychlosti shrnu to, že stávající právní úprava tohoto zákona, který řeší pohonné hmoty a čerpací stanice pohonných hmot, ta stávající úprava taxativním způsobem vyjmenovává jednotlivé druhy pohonných hmot, kterých se dotýká, ale doposud zde nebyla zahrnuta právě elektřina, tedy ty nové alternativní způsoby a alternativní pohony.
Jak bylo řečeno, tato novela není přímo aktivitou České republiky. Jedná se o povinnou transpozici směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 94 z roku 2014 o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva. A právě co se týká elektřiny a elektromobility, tak ta novela, kterou nám vláda předkládá, ji začíná přesně definovat, alternativní paliva, veřejně přístupné dobíjecí stanice, vysoce výkonné stanice, elektrická vozidla atd. To znamená, zákon začíná pojmenovávat tyto záležitosti a přesně je definovat.
Jako zpravodaj můžu avizovat předběžný jízdní řád tohoto zákona ve sněmovně. Budeme ho mít v této fázi po prvním čtení příští týden na hospodářském výboru, kde předpokládáme to první - teď se obracím na kolegy z hospodářského výboru - pouze to první stanovení harmonogramu pro podávání případných pozměňovacích návrhů před druhým čtením, a předpokládám tedy pak na další schůzi, která by měla proběhnout někdy na přelomu října - listopadu, by před druhým čtením došlo k tomu konkrétnímu projednání v rámci hospodářského výboru.
V poslední větě snad jako zpravodaj mohu avizovat jak předkladateli, tak vám, kolegům, že už se na mě obrátili zástupci odborné veřejnosti některých asociací právě z této oblasti, tedy z oblasti pohonných hmot, s návrhy na další pozměňovací návrhy, nebo s inspirací na další pozměňovací návrhy. Já jako zpravodaj bych rád po dohodě s ministerstvem držel merito té novely, abychom se nepustili do věcí, které teď nejsou navrhovány, abychom neotvírali další problematiku a zbytečně ten zákon, tu transpozici nekomplikovali. Na druhou stranu za sebe osobně chci avizovat, a snad mohu v tomto vystoupení a ne v rámci rozpravy, nebudete se na mě zlobit, avizovat to, že jsme letos na jaře s hospodářským výborem absolvovali i pracovní výjezd do Spojených států, kde jsme mimo jiné diskutovali např. i se zástupci automobilky Tesla Motors. Přišly zajímavé informace zhruba v tom kontextu, že evropské automobilky vyvíjejí poměrně velký nátlak na Brusel a na Evropu co se týká specifikace těch jednotlivých stojanů, jak ty tzv. chargery mají vypadat a určitě by mělo být naší snahou, mít trh otevřený a otevřít ho skutečně všem výrobcům a všem dodavatelům, aby ta soutěž byla férová.
Takže za sebe jako zpravodaj avizuji, že určitě toto téma bych s kolegy - se zástupci Ministerstva dopravy rád diskutoval a pochopitelně našel shodu tak, abychom případné doplňující návrhy měli vypořádány ze strany ministerstva pozitivně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV