Město nikdy nemělo v plánu na provozu cyklověže vydělávat „velké peníze“. Netajili jsme se tím, že budeme spokojení, pokud vybrané poplatky pokryjí její provoz. To se daří. Jsem proto rád, že navzdory počátečním problémům si obyvatelé cyklověž oblíbili a stále častěji ji využívají.
Hned na začátek musím férově přiznat, že počáteční (ne)zájem o cyklověž nás velmi překvapil. Sám jsem se proto byl přesvědčit na nádraží, proč více cyklistů nevyužívá bezpečnou úschovu. Víte, co bylo nejčastějším důvodem? Byla to výše poplatku! Původních deset korun sice není moc, ale pokud člověk takto jezdí pravidelně třeba do práce, je to měsíčně 200 korun. A to už není málo.
V Hradci Králové cyklisté platí pět korun už dlouho a lidé cyklověž využívají velmi často. I tento fakt byl jistým impulsem pro vedení města, v čele s primátorem Martinem Charvátem, k tomu, abychom se zamysleli nad současnou cenovou politikou. V loňském roce jsme se proto rozhodli poplatek snížit a bylo to správné rozhodnutí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV