Třeba taková „polská metoda“ zkrátí přípravy i o několik let (můžete si přečíst zde). Jsem proto přesvědčený, že z nejhoršího jsme venku. Stále je zde ale prostor pro zlepšení. Například kvůli složitému systému se projektování nových dálnic neúměrně prodlužuje. Bavíme se zde o rocích.
Složitost příprav a jejich délka se samozřejmě odrazí i v ceně projektů. Někteří z toho mají samozřejmě docela dobrý byznys, což vysvětluje, proč vše blokují… Je proto pochopitelné, že stejní lidé a skupiny dnes křičí, když se někdo snaží dát věci do pořádku.
Ministerstvo dopravy nedávno analyzovalo 28 projektů dálnic a silnic v rozpracovanosti o celkové délce 248,56 kilometrů. Potvrdilo se, že v důsledku zdlouhavého a komplikovaného povolovacího procesu dochází k fatálnímu prodloužení přípravy projektu, a s tím související zásadní zdražení staveb. Jedinou možnou cestou k nápravě je rychlé přijetí komplexní rekodifikace stavebního práva.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV