Na hraničních přechodech se tvoří desítky kilometrů dlouhé kolony a v důsledku toho je spolehlivost silniční dopravy notně omezena. Naproti tomu železniční doprava představuje alternativu, která je nejenom šetrná k životnímu prostředí, ale především je spolehlivá z hlediska včasného doručení.
Páteř každé úspěšné ekonomiky představuje funkční a rozvinutá dopravní infrastruktura. Lidé cestují a firmy přepravují své zboží. Současná situace je však výrazně odlišná oproti normálnímu stavu. Předpokladem zvládnutí koronavirové nákazy a jejímu nekontrolovanému řízení se stalo omezení sociálního kontaktu mezi lidmi. Vláda vydala sérii opatření, která mají udržet nákazu pod relativní kontrolou. Tyto kroky mají ovšem druhotné dopady.
Jestli jste nedávno cestovali vlakem, pak jste si asi všimli výrazně nižší frekvence vlakových spojů. Vzhledem k omezení pohybu se jedná o logický krok správným směrem. Mnozí lidé by si tak právem mohli myslet, že na železnici je „mrtvo“. Překvapivě to ale není pravda. O současné situaci jsem nedávno hovořil s Oldřichem Sládkem, který je výkonným ředitelem Sdružení železničních nákladních dopravců a mám tu pro Vás několik zajímavých postřehů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV