Vláda vedená ministrem dopravy Martinem Kupkou letos na podzim prosadila tzv. konzervaci dráhy, o které se mluví jako o konci lokálek v Česku. Myslím, že by to byla ohromná škoda a měli bychom proto svoji energii směřovat k hledání řešení než k způsobům, jak se jich zbavit. Rakouský příklad ukazuje, že to jde.
Je férové zmínit, že ještě v roce 2021 jsme s kolegy pracovně zvažovali institut tzv. konzervace dráhy, od kterého jsme nakonec upustili a dnes nám je jasné, že toto není cesta. Tvrdím, že stát by měl společně se samosprávami naopak hledat cesty, jak naši nejhustší železniční síť v ČR využít jako výhodu a stát se světovým premiantem. Moderní technologie ukazují, že toho dosáhnout lze.
Nedávno jsem se vydal na studijní cestu do Rakouska, kterou organizovali profesionálové ze Svazu cestujících ve veřejné dopravě. Jedná se o regionální trať z města St. Pölten, které leží 60 km západně od Vídně a nachází se na hlavním železničním koridoru z Vídně do Lince.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV