Uplynulo 40 let a na našich drahých zrekonstruovaných koridorech se jezdí někdy i 160 km/h. Stát by rád vybudoval VRTky (vysokorychlostní tratě), ale málokdo je chce mít za humny. A tak si Správa železnic (SŽ) půjčí za 10 mega muzejní exponát vlaku z roku 1980, aby nám ukázala, jak se u nás možná už za pár let bude také jezdit po železnici.
Teda vlastně neukázala, protože ten rychlovlak nejede vlastní silou - jednak nesmí a jednak stejně nemá po čem. Těch 10 mega jsou náklady, které SŽ zaplatí jen za pronájem TGV. Nejsou v tom náklady za převoz ani celá ta show okolo.
O co tedy jde. Co nám SŽ chce ukázat. Stojící vlak starý 40 let. Těch máme dost i u nás. I Pendolinu je vlastně už 30.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Jaroslav Komínek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.