Ano a právě v motivaci je hlavní nosné téma významu známkování. Motivuje dobrá známka dítě samotné k lepším výkonům, nebo je to tlak ze strany rodičů a strach ze špatného výsledku? Je to známka, co nás motivuje k tomu poznat souvislosti mezi reakcemi chemických prvků? Nebo nás naopak strach z neúspěchu nutí učit se věci zpaměti bez toho, abychom jim rozuměli, prostě jenom proto, že je bezchybně odříkáme učiteli před tabulí pro tu jedničku v žákovské knížce?
Nakolik je známkování ovlivněno tím, že je dítě hodnoceno právě ve srovnání s konkrétní skupinou, ve které se zrovna vyskytuje.
Všechno výše uvedené je možné zhodnotit jako dost významná proti. Jak jistě čtenář cítí, jednička, dvojka, trojka, čtyřka a pětka nám nikdy neřekne to, co potřebujeme vědět. A nikdy neřekne, čemu přesně se dítě vlastně naučilo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV