Kotková (TOP 09): Potřebujeme známkování?

19.03.2018 17:37 | Zprávy

Známkování má své velké zastánce a velké odpůrce. Není asi překvapením, že odpůrci se rekrutují v určité etapě života téměř vždy mezi dětmi a z dětí jednou vyrostou dospělí. Ti se pak většinou rozdělí na dva tábory. První říká „my jsme to také přežili a co jsme si užili, když nás táta za pětku přetáhl páskem přes...“ a ta druhá už dnes stále více hledá jiné způsoby motivace.

Kotková (TOP 09): Potřebujeme známkování?
Foto: TOP 09 / Libor Vaicenbacher
Popisek: Lenka Kotková

Ano a právě v motivaci je hlavní nosné téma významu známkování. Motivuje dobrá známka dítě samotné k lepším výkonům, nebo je to tlak ze strany rodičů a strach ze špatného výsledku? Je to známka, co nás motivuje k tomu poznat souvislosti mezi reakcemi chemických prvků? Nebo nás naopak strach z neúspěchu nutí učit se věci zpaměti bez toho, abychom jim rozuměli, prostě jenom proto, že je bezchybně odříkáme učiteli před tabulí pro tu jedničku v žákovské knížce?

Nakolik je známkování ovlivněno tím, že je dítě hodnoceno právě ve srovnání s konkrétní skupinou, ve které se zrovna vyskytuje.

Všechno výše uvedené je možné zhodnotit jako dost významná proti. Jak jistě čtenář cítí, jednička, dvojka, trojka, čtyřka a pětka nám nikdy neřekne to, co potřebujeme vědět. A nikdy neřekne, čemu přesně se dítě vlastně naučilo.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Lochman: Pokud taková slova necháme bez odezvy, tak se mohou zvětšovat

20:06 Senátor Lochman: Pokud taková slova necháme bez odezvy, tak se mohou zvětšovat

Projev na 7. schůzi Senátu ČR dne 19. března 2025 k informacím vlády ČR o výsledcích jednání mimořád…