Ceny cestovního ruchu Moravskoslezského kraje upozorňují na výjimečná místa, osobnosti či počiny v cestovním ruchu.
Ve druhém ročníku soutěže zabodovali v pěti kategoriích například Flascharův důl v Odrách, malebné lázeňské městečko Karlova Studánka, Šikmý kostel v Karviné nebo meandry řeky Odry. V soutěži rozhodovali odborníci i veřejnost.
„Minulý rok byl pro cestovní ruch velmi náročným obdobím. Z dopadů všech opatření a restrikcí se budeme ještě dlouho vzpamatovávat. Ceny cestovního ruchu mají turismus podpořit a povzbudit všechny jeho aktéry. Proto jsem rád, že jednou z kategorií je i ocenění Osobnost cestovního ruchu. Letos ji získali manželé Královi, majitelé Vodního mlýna Wesselsky,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro cestovní ruch Jan Krkoška s tím, že ceny upozorňují také na méně známé a méně exponované atraktivity v kraji.
„Jsem rád, že se na prvních místech v kategoriích, o kterých na stránkách soutěže rozhodovali výletníci, objevily atraktivity ze všech našich šesti turistických oblastí. Těšínské Slezsko dokonce zabodovalo na prvním místě hned dvakrát. Nejsvětovějším místem v Moravskoslezském kraji návštěvníci zvolili šikmý kostel sv. Petra z Alkantary v Karviné, v kategorii Neobjevený skvost zvítězily půvabné meandry Odry v Bohumíně,“ prozradil náměstek hejtmana kraje Jan Krkoška s tím, že lidé rozhodovali i o kategorii Nejmalebnější místo v zimě. Prvenství získalo lázeňské městečko Karlova Studánka v Jeseníkách.
O osobnosti a nejlepším počinu v cestovním ruchu Moravskoslezského kraje rozhodli odborníci z turismu. Obě kategorie ovládla turistická oblast Poodří. Titul Osobnost cestovního ruchu získali Věra a Jaroslav Královi – majitelé Vodního mlýna Wesselsky v Loučkách nad Odrou. Nejlepším počinem je podle odborníků Flascharův důl v Odrách.
„Výhercům soutěže bych rád pogratuloval, výsledky, kterých dosáhli, jsou obdivuhodné a inspirující. Je mi velice líto, že zástupcům oceněných subjektů ani zvoleným osobnostem cestovního ruchu nebudeme mít příležitost ceny osobně předat na slavnostním vyhlášení, které se minulý rok konalo v Trojhalí Karolina v Ostravě. Vzhledem k situaci, kterou ovlivnila celosvětová pandemie, jsme letos nuceni způsob vyhlášení výsledků změnit,“ říká Petr Koudela, jednatel krajské destinační společnosti Moravian-Silesian Tourism, která Ceny cestovního ruchu Moravskoslezského kraje 2020 společně s krajským úřadem Moravskoslezského kraje pořádala. „Vše budeme komunikovat na sociálních sítích od facebookového profilu Severní Morava a Slezsko až po náš instagramový účet severnimorava_slezsko, kde každý týden postupně zveřejníme videa ze všech míst, která se v soutěži umístila na prvním místě. Výsledky a videa budou zveřejněna také na webových stránkách cenycr.cz. Chtěl bych tímto poděkovat studentům oboru Multimediální techniky Slezské univerzity v Opavě, kteří pro nás spoty vyrobili,“ vysvětlil Petr Koudela a dodal, že už teď se těší na další ročník Cen cestovního ruchu Moravskoslezského kraje 2021.
„Letní sezóna pozvolna začíná, v našem regionu můžete najít nespočet krásných a zajímavých míst, které mnozí výletníci zatím neobjevili. Ceny cestovního ruchu nabízí hned několik tipů na hezký výlet. Nezbývá než si vybrat a vyrazit. Všem výhercům našich ocenění gratuluji. Pro ty, kteří se na předních příčkách zatím neobjevili, může být soutěž motivací, aby zkusili svou nabídku ještě více zatraktivnit. Mohou své zařízení modernizovat, rozšířit své služby nebo na sebe upozornit zajímavou kampaní třeba na sociálních sítích. Všem držím palce a už teď se těším na další ročník soutěže,“ uzavřel náměstek hejtmana kraje Jan Krkoška.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV