Za posledních 15 let se celosvětově spotřeba plastů zdvojnásobila, přičemž množství plastových odpadů se zvýšilo čtyřnásobně. Každou minutu se po celém světě prodá asi milión PET lahví, ale problém je, že pouhých 14% je z nich zpět zrecyklováno, zbytek tak skončí na skládkách a v přírodě. Dnes už používáme tolik plastů, kolik papíru. Nikdo neříká, že nepotřebujeme plasty, jsou velmi užitečné a potřebné, ale je na čase se zamyslet nad tím, jestli plasty každodenně zbytečně nednaužíváme. Mnohdy stačí jen drobně změnit naše chování a začít například tím, že budeme kupovat pouze plastové produkty, které stojí za to si ponechat a opakovaně používat. Jednorázové plasty jsou v drtivé většině totiž zbytečným odpadem, jsou pouze produktem našeho chování, ale zvyky lze měnit.
Jihomoravský kraj právě spouští kampaň Kraj bez plastu (ZDE), jejímž cílem je hledat, realizovat a propagovat opatření, která povedou ke snížení spotřeby jednorázových a zbytečných plastů. Kampaň necílí jenom na zaměstnance krajského úřadu či na organizace zřízené krajem, ale smyslem je pro myšlenky kampaně nadchnout i veřejnost a další subjekty, které působí v Jihomoravském kraji. Jihomoravský kraj se kampaní (ZDE) připojuje jako první kraj v České republice ke kampani Ministerstva životního prostředí "Dost bylo plastu".
"V rámci kampaně by jsme chtěli nabízet a podporovat alternativy, které budou mít pozitivní dopad na životní prostředí a budou zároveň ekonomicky výhodné. Motivace přitom musí být pozitivní.", sdělil Miroslav Kubásek, předseda výboru krajského zastupitelstva, který kampaň na Jihomoravském kraji povede. K tomuto projektu vzniká pracovní skupina, která se bude skládat z externích odborníků a koordinátorů společenské odpovědnosti Jihomoravského kraje. Jejím cílem bude sledovat trendy v minimalizaci odpadů, ve spolupráci s experty a vědci uvádět na pravou míru řadu mýtů, které v této oblasti existují, zpracovávat návrhy na opatření a koordinovat aktivity v rámci této kampaně.
"Vzhledem k tomu, že celá kampaň je založena na dobrovolnosti, realizace veškerých opatření budou vycházet z předpokladu, že informovaní, poučení a motivovaní zaměstnanci, občané ale i další subjekty, budou na základě dobrého příkladu a relevantních informací sami inklinovat k takovému chování, které produkci plastového odpadu výrazně omezí.", doplnil Kubásek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV